Iako se pojavom društvenih mreža i sve izravnije komunikacije prema ciljanim skupinama nagađalo da će komuniciranje brendova preko poznatih osoba polako opadati, to se nije dogodilo.
I dalje živimo u svijetu koji je u većoj ili manjoj mjeri opsjednut svakim potezom poznatih… frizurama, šminkom, odjećom, svakim pojavljivanjem, a mnogi od njih svjesno hrane javnost svakodnevnim postovima na društvenim mrežama.
S druge strane, u šumi informacija kroz koje se potrošači svakodnevno probijaju, poznate osobe su i dalje najkraći put kako svoj proizvod ili uslugu učiniti što vidljivijim. Upravo zato je odabir poznate osobe koja će vas predstavljati najznačajniji korak ako razmišljate o suradnji.
Što je to brend ambasador?
Poznata osoba je vaš veleposlanik i u potpunosti bi trebala biti usklađena s DNK-om brenda kojeg predstavlja. Uzmite u obzir nekoliko imena i odvagnite koje od njih percipira i uvažava vaša ciljana publika. Ukoliko tržištu nudite proizvode za starije nećete angažirati mladu osobu koja nije vjerodostojna i ne prenosi ključnu poruku ili ako želite predstaviti proizvod vezan uz kulinarstvo nećete angažirati osobu koja poručuje da ne kuha i ne zna kuhati. Osobe koje imaju loš osobni PR vjerojatno se neće uklopiti ni u vašu priču pa je jedna od osnova angažirati poznatu osobu koja ima besprijekoran imidž u javnosti.
Bilo bi idealno da osoba s kojom započinjete suradnju već koristi vaš proizvod ili uslugu te iskreno i iz vlastitog iskustva može prenositi poruke od važnosti za tvrtku.
Dajte vremena i sebi i poznatoj osobi koju biste htjeli imati za ambasadora brenda kako biste usuglasili sve aktivnosti i uskladili očekivanja. Ugovor koji obvezuje i jednu i drugu stranu na suradnju se podrazumijeva. Budite jasni i precizni u zahtjevima kako se ne bi dogodili nesporazumi, ali i u ispunjavanju svojih obaveza prema osobi koju angažirate.
Mediji prate poznate osobe u stopu, a upravo vam je to i važno kad tražite medijsku pozornost. Fotografiranje poznate osobe s vašim proizvodom ili uslugom jedan je od osnovnih alata kojima ćete svoju suradnju predstaviti. Snimanje videa je sve češći način komunikacije jer se može višestruko iskoristiti u online medijima i na društvenim mrežama. Izjave brend ambasadora u priopćenjima za medije, te korištenje vlastitih društvenih mreža kao i profila ili stranica poznate osobe su svakako preporučljivi, ali ovise i o međusobnom dogovoru.
Kod odabira provjerite koga još zastupa osoba s kojom biste htjeli ostvariti suradnju jer možda surađuje ili planira surađivati s nekim tko vam je izravna ili neizravna konkurencija. Ugovor može sadržavati i klauzulu o ekskluzivnosti, no ta je strana i financijski zahtjevnija.
Brendiranje proizvoda ili usluge je zahtjevan i dugoročan posao pa stoga i odabir prave osobe mora biti besprijekoran.
I na kraju, iako može biti iznimno uspješno i privući puno pozornosti, poznato ime nikako ne bi smjelo biti jedini način na koji predstavljate sebe ili svoj proizvod, nego dobro došla nadogradnja svih vaših aktivnosti.