Ako je ikada i bilo, više nema sumnje – Internet prodaja je budućnost poslovanja. Zapravo, mnogi bi rekli da je ona naša sadašnjost, a da će samo biti sve izraženija u narednim godinama. Period pandemije, iako je jako nepovoljno uticao na brojne grane industrije, učinio je veliku stvar za online prodaju.
Rast internet prodaje koji se predviđao prije pandemije, za narednih pet godina, desio momentalno, gotovo preko noći. Odjednom su gotovo svi ljudi koji imaju pristup internetu, nezavisno od generacije, obrazovanja i zaposlenja počeli kupovati online, na ovaj ili onaj način.
Zatvorene trgovine i karantena, ubrzale su proces digitalizacije poslovanja, a ova situacija primorala je sve poduzetnike ne samo da izađu na online tržište, već i da značajno unaprijede svoju ponudu. Ako se bavite biznisom, posljednji je trenutak da se ozbiljno pozabavite svojom Internet prezentacijom.
Zanima vas kako?
Nastavite da čitate ovaj tekst i saznajte.
Uložite u izradu vaše internet prezentacije
Ako treba uložiti u jednu stvar u vezi vašeg biznisa, u dvadeset prvom stoljeću to je – vaša Internet prezentacija. Nezavisno od toga je li u pitanju online shop ili web stranica, vrlo je važno da bude kvalitetno urađen.
Što znači kvalitetno urađena stranica?
Ne, to ne znači platiti najskupljeg programera na tržištu, iako će, naravno, kvaliteta koštati nešto više. Dobro urađena Internet stranica, prije svega jasno komunicira potencijalnim klijentima vaše usluge i proizvode koje nudite. Web stranicom se predstavljate novim, potencijalnim kupcima, zbog čega je vrlo važno jasno komunicirati ono što želite.
Internet stranica može biti potpuno jednostavnog i nenametljivog dizajna, a u nekim slučajevima ovo je čak i poželjno. Ovo je odličan primjer webshopa u koji je uloženo pametno, a ne mnogo novca u izradu. Ono što je mnogo bitnije za jedan webshop ili jednu web stranicu je lako snalaženje po stranici.
Današnji korisnici interneta ne toleriraju okolišanje – žele jasne, provjerene informacije i odgovor na njihovo pitanje u najkraćem mogućem roku. Postoji mnogo kriterija koji određuju dobar web, ali za početak treba razmišljati o sljedećem:
- Ima li osoba koja posjećuje vaš web dobro korisničko iskustvo?
- Je li dizajn čist i jasan, lak za snalaženje?
- Nudite li sve informacije koje želite na pitak i razgovijetan način?
- Je li vaš ton profesionalan?
- Biste li i vi sami kupili ili odabrali usluge na vašem webu?
Ne zapostavljajte moć društvenih mreža i pratite trendove
Od obavještavanja rodbine o najbanalnijim događanjima u životu – do pravog biznis potencijala u gotovo svim nišama, društvene mreže prešle su nevjerojatan razvojni put.
Osnovna lekcija za naučiti iz prethodnog perioda? – Ne zapostavljajte trendove i moć društvenih mreža.
Društvene mreže imaju toliku moć i potencijal, da su brojni veliki brendovi postali ono što jesu upravo na nekoj od ovih platformi. Potencijal društvenih mreža je višestruk, preko njih se može targetirati vaša ciljna grupa, mogu se ostvariti suradnja s poznatim influencerima, i iskoristiti još mnogo drugih marketinških trikova.
Društvene mreže su još jedna stavka u vašem digitalnom portfoliju preko koje se prezentirate široj publici. Ako niste upućeni u društvene mreže, danas na tržištu postoji mnogo odličnih stručnjaka koji se bave ovim poslom, te vam toplo preporučujemo da uložite u profesionalno vođenje vašeg profila.
SEO je ključ povećanja obima internet prodaje
Niste čuli za SEO a imate webshop? – Ostavite sve što radite i momentalno se informirajte.
SEO je skraćenica za Search Engine Optimization, a ovaj marketing kanal vam može pomoći u boljem rangiranju stranice u pretrazi, te rastu broja relevantnih organskih posjeta, što potencijalno dovodi i rastu konverzije. Što ovo znači?
To znači da kada prosječni korisnik pretražuje Internet u namjeri da kupi ili nabavi uslugu koju nudi i vaša tvrtka, vaš će web izlaziti kao jedno od prvih rezultata na pretraživaču.
Sjećate se da smo rekli da su korisnici interneta lijeni?
Ako se dobro rangirate na Google pretrazi, odnosno dobro ste optimizirali web, ovo može biti vaša prednost. Najveći broj ljudi koji pretražuju internetom nikada neće stići do druge strane izlistanih pretraga na Google-u, zbog čega je važno da upravo vi budete na jednoj od prvih 10 mjesta.
Ako se baš vi nalazite na vodećim pozicijama prilikom pretrage, najveća je šansa da ćete privući najveći broj novih klijenata, koji će kupiti željenu uslugu ili proizvod u vašem webshopu.
Postoji mnogo tehnika za unapređenje rangiranja vaše stranice u organskoj pretrazi, zbog čega je najisplativije i najpametnije unajmiti dobrog SEO stručnjaka koji će vas pravilno posavjetovati o daljim koracima.
Razmislite šta je ono što vas izdvaja od konkurencije
Na samom kraju, ali ne i najmanje važno – pratite šta radi vaša konkurencija i jasno se izdvojite od nje.
Što je to što vas razlikuje od ostalih na ogromnom Internet tržištu?
Je li to besplatna dostava? Ili je mogućnost plaćanja na rate?
Zbog čega bi se bilo tko tko dođe na vaš web opredijelio baš za vas, a ne nekog drugog?
Ovo je najvažniji korak sada, a bit će i u budućnosti kada će se Internet tržište sve više i više širiti. Pripremite se za konkurentu budućnost, i na vrijeme počnite s radom na vašoj web stranici prateći savjete iz našeg teksta.