Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Kraj biznisa – četiri pametne izlazne strategije

Postoji niz razloga zbog kojih želite zatvoriti kompaniju: novi izazovi, zasićenje postojećim biznisom, neuspješno poslovanje, izgledne poslovne prilike na drugom tržištu ili prevelika konkurencija na postojećem. Koji god razlozi za izlazak bili, treba imati pametnu strategiju izlaska…

Postoji niz razloga zbog kojih želite zatvoriti kompaniju: novi izazovi, zasićenje postojećim biznisom, neuspješno poslovanje, izgledne poslovne prilike na drugom tržištu ili prevelika konkurencija na postojećem. Koji god razlozi za izlazak bili, treba imati pametnu strategiju izlaska…

Poslovni počeci u sebi imaju ono nešto privlačno, slaganje kockica prema vlastitoj viziji, osjećaj da sudbinu držite čvrsto u svojim rukama. Recimo da je priča ima happy end i da ovaj članak ne čitate zato što vam vjerovnici vise s balkona i branika automobila. Kompanija nas, prije ili poslije jednostavno preraste – ako ide svojim prirodnim tjekom. Nakon toga, pod uvjetom da pričamo o gore spomenutom happy endu, ostaje vam dijeljenje kolača, plaće, novi krediti za širenje poslovanja, nova tržišta ili obrana starih.

Sanjate o onim romantičnim danima s početka teksta – ili jednostavno imate novu i bolju ideju. Ovo su neki od načina na koje možete završiti jednu i početi neku novu poduzetničku priču:

1) Akvizicija, spajanje – obično se događa među komplementarnim kompanijama, na istom tržištu. Želja je postizanje sinergije, snažniji nastup prema trećima ili krajnjim korisnicima… Kako bilo – za vas i za kupca ovo bi trebala biti win-win situacija; novcem od prodaje odlazite prema zalasku sunca.

2) IPO – Inicijalna ponuda na burzi. Iako je ZSE u dubokom zimskom snu, zanimljive kompanije uvijek nađu investitore. IPO-i su u Hrvatskoj bili veliki hit prije nekoliko godina. Iako su se mnogi na burzi opekli – kompanije koje vrijede prepoznaju se i u recesijskim vremenima.

3) Krava muzara Trenutni biznis pretvoriti u svoju „kravu muzaru“. Prema BCG matrici, novi posao, od kojeg očekujete značajne prihode u budućnosti najbolje je financirati proizvodom koji trenutno najbolje ide – vašom kravom muzarom. Nakon što svoj novi projekt osovite na noge, „kravu“ možete prodati susjedu 

4) Likvidacija kompanije – o ovom koraku nema se puno dobroga za reći. Tehnički – tvrtku preuzima stečajni upravitelj. Potrebno je završiti poslove društva koji su u tijeku (na koje se i dalje plaćaju porezi državi), naplatiti potraživanja ako ih tvrtka ima, isplatiti odvjetnike i privremenog upravitelja, zaposlenike, unovčiti imovinu kompanije i podmiriti preostale vjerovnike. Pod „pametne izlazne strategije“ likvidaciju smo naveli jer je prema zakonu i nakon likvidacije možete bez sudskih repova ili starih potraživanja krenuti u nove pobjede.


Napisao

Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Lifestyle

Uspješni poduzetnici su strastveni, inovativni, zahtjevni i brižni. Pročitajte u čemu se krije tajna njihovih uspjeha.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.