Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Poslovni proračuni – priprema i održavanje budžeta tvrtke

Uspješni poslovni ljudi ne naprave budžet koji im skuplja prašinu na policama nego ga koriste za poslovno upravljanje i prilagodbu ukoliko je potrebna. Godišnji i mjesečni proračuni trebali bi biti sastavni dijelovi svakog poslovnog procesa.

Uspješni poslovni ljudi ne naprave budžet koji im skuplja prašinu na policama nego ga koriste za poslovno upravljanje i prilagodbu ukoliko je potrebna. Godišnji i mjesečni proračuni trebali bi biti sastavni dijelovi svakog poslovnog procesa.

Proračun je financijski plan prihoda, rashoda i dobiti. Idealan tip poslovnih proračuna je godišnji bez obzira na početni mjesec. Takvim pristupom imamo uvid u budućnost poslovanje, te mjesečnim kontrolama i ažuriranjem možemo pratiti trendove prihoda i rashoda koji se pojavljuju tijekom godine.

Što je važno?

Prilikom izrade poslovnih proračuna bitno je uzeti u obzir strateške poslovne planove. Povećanje prihoda, smanjenje troškova su ciljevi svih poslovnih subjekata. Donosimo primjere kako nam proračun pomaže u poslovanju:

– Ukoliko nam poslovanje nekoliko mjeseci uzastopno stagnira, moramo se posvetiti planiranju povećanja prihoda u narednim mjesecima.

– Korištenjem proračuna možemo odrediti točku pokrića za svaki mjesec u godini. Možemo razmotriti smanjenje troškova i povećanja prihoda za svaki pojedini mjesec, odrediti cilj da radimo profitabilno svaki mjesec te predvidjeti mjesece u kojima ćemo poslovati negativno.

– Ukoliko ste sezonski poduzetnik, poslovni proračuni su vrijedniji zbog ograničenog vremena poslovanja, te su potrebni dodatni napori u mjesecima rada kako bi se osigurali prihodi za pokrivanje godišnjih troškova.

Konstantno i dosljedno provjeravanje

Provedite nekoliko sati mjesečno kako biste napravili analizu svakog prethodnog mjesece i ažuriranja godišnjih planova. Sve bitne informacije podjeliti sa svojim ključnim zaposlenicima kako biste došli do kvalitetnih rješenja i novih ideja kako poboljšati poslovanje.

Početak je težak i zahtjeva mnogo discipline, odgovornosti i dosljednosti u izradi i radu po zadanom proračunu, međutim nakon nekog vremena stvaranjem baze i analiziranjem prikupljenih podataka nalazit ćete se korak bliže svojim ciljevima.


Napisao

Pročitajte još:

Ekonomija

Bilo da želite uvesti neke promjene u svoju firmu ili tek razmišljate o njenu osnivanju, kao prvo morate imati konkretnu viziju.

Financije

Postoji dobar način zaštite imovine u doba recesije pomoću kojeg se svatko može pripremiti na vrijeme te od recesije možda i zaraditi, tvrdi Josip...

Komunikacija

Jeste li nekada imali osjećaj da ste donijeli neku odluku ili postupili protiv svoje volje pod utjecajem ponašanja ili riječi nekog drugoga, a samo...

Lifestyle

Što su o inspiraciji rekli pisci, pjesnici, skadatelji...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.