Proračun je financijski plan prihoda, rashoda i dobiti. Idealan tip poslovnih proračuna je godišnji bez obzira na početni mjesec. Takvim pristupom imamo uvid u budućnost poslovanje, te mjesečnim kontrolama i ažuriranjem možemo pratiti trendove prihoda i rashoda koji se pojavljuju tijekom godine.
Što je važno?
Prilikom izrade poslovnih proračuna bitno je uzeti u obzir strateške poslovne planove. Povećanje prihoda, smanjenje troškova su ciljevi svih poslovnih subjekata. Donosimo primjere kako nam proračun pomaže u poslovanju:
– Ukoliko nam poslovanje nekoliko mjeseci uzastopno stagnira, moramo se posvetiti planiranju povećanja prihoda u narednim mjesecima.
– Korištenjem proračuna možemo odrediti točku pokrića za svaki mjesec u godini. Možemo razmotriti smanjenje troškova i povećanja prihoda za svaki pojedini mjesec, odrediti cilj da radimo profitabilno svaki mjesec te predvidjeti mjesece u kojima ćemo poslovati negativno.
– Ukoliko ste sezonski poduzetnik, poslovni proračuni su vrijedniji zbog ograničenog vremena poslovanja, te su potrebni dodatni napori u mjesecima rada kako bi se osigurali prihodi za pokrivanje godišnjih troškova.
Konstantno i dosljedno provjeravanje
Provedite nekoliko sati mjesečno kako biste napravili analizu svakog prethodnog mjesece i ažuriranja godišnjih planova. Sve bitne informacije podjeliti sa svojim ključnim zaposlenicima kako biste došli do kvalitetnih rješenja i novih ideja kako poboljšati poslovanje.
Početak je težak i zahtjeva mnogo discipline, odgovornosti i dosljednosti u izradi i radu po zadanom proračunu, međutim nakon nekog vremena stvaranjem baze i analiziranjem prikupljenih podataka nalazit ćete se korak bliže svojim ciljevima.