Prvo pitanje koje si morate postaviti: tko su ljudi koji bi mogli kupiti vaš proizvod, ili vas nekome preporučiti? To su ljudi koje poznajete a povezani su (nekom vezom) s vašim tržištem, odnosno vašom ciljanom skupinom.
Sada se pitate: kako im pristupiti? Prvi korak je izrada liste, nazvat ćemo ju – lista vrućih kontakata.
Lista vrućih kontakata
Ovo je deset pitanja koja će stimulirati vaše razmišljanje i dovesti vas do korisnih kontakata.
1. Tko su vaši i njihovi zajednički prijatelji?
2. Što je sa poznanstvima iz školskih klupa?
S njima ste proveli dobar dio mladosti, zajedno ste odrastali i razgovarali o poslovnoj budućnosti. S mnogima se niste čuli već nekoliko godina, ali većini njih možete se obratiti. Razmislite o profesorima, prijateljima, kolegama s kojima ste trenirali nogomet. Možda baš netko od njih danas djeluje među vašom ciljanom skupinom.
3. Tko su vaši poslovni kontakti? To uključuje bivše poslodavce, suradnike i kupce.
4. Sudjelujete li u određenim udrugama građana? Posjećujete li vjerska okupljališta? Analizirajte sve organizacije kojima pripadate. Možda vas baš neko, koga se na prvu ruku niste sjetili, može dovesti do prvog kupca.
5. Koje trgovce ili vlasnike trgovačkih društava poznajete? Tu uključite i odvjetnike, ljekare, doktore, zubare, djelatnike različitih osiguranja, vodoinstalere, frizere pa čak i babysittere ili dadilje.
6. Koga ste upoznali na rekreaciji, u lovu ili ribolovu?
7. Koga poznaje vaša supruga i njezina obitelj?
8. Tko su vaši susjedi, bivši i sadašnji?
Ako neko velik ne stoji iza vas, druge vam nema. Prođite po ovim pitanjima i napravite listu ljudi koje poznajete i kojima bi mogli pristupiti. Sigurni smo da ćete, analizom ovih pitanja, doći do nekih kontakata kojih se nikada prije niste sjetili.