Tvrtka koja uvodi novi proizvod mora predvidjeti oblik životnog ciklusa proizvoda na osnovi čimbenika koji utječu na trajanje svake od faza.
Vrijeme razvoja – kraće je i iziskuje niže troškove za standardne proizvode nego za „high-tech“ proizvode. Tako novi parfemi, novi snack obroci hrane itd. ne oduzimaju mnogo vremena za razvoj, dok proizvodi visoke tehnološke obrade iziskuju mnogo istraživanja i razvoja, te vremena i sredstava za inženjering.
Vrijeme uvođenja i rasta – bit će kratko uz slijedeće uvjete; proizvod ne zahtjeva uspostavljanje nove infrastrukture kanala, distribucije, transporta, servisa ili komunikacija. Potrošači pokazuju interes za proizvod, brzo ga prihvaćaju i daju mu povoljnu usmenu preporuku. Ti se uvjeti odnose na mnoge poznate proizvode široke potrošnje.
Vrijeme zrelosti – traje sve dok je relativno stabilna naklonost potrošača i tehnologija proizvoda, a kompanija zadržava vodstvo na tržištu. Kompanije tako ostvaruju najviše novca održavanjem dugog razdoblja zrelosti. Ako je, pak, razdoblje zrelosti kratko, kompanija nije u stanju pokriti svoje ukupno ulaganje.
Vrijeme opadanja – dugo je ako se naklonost potrošača i tehnologija proizvoda sporo mijenjaju. Što je više potrošača vjerno marki proizvoda, sporija je njihova stopa opadanja. Što su manje izlazne zapreke, pojedine tvrtke će brže napustiti tržišta, a to će usporiti stopu opadanja za tvrtke što ostaju.