Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poduzeća

Prihodi i troškovi Kofola grupe značajno su porasli u drugom kvartalu godine

Pozitivan trend razvoja prodaje Kofola Grupe iz prvog kvartala godine nastavljen je i u drugom kvartalu

Pozitivan trend razvoja prodaje Kofola Grupe iz prvog kvartala godine nastavljen je i u drugom kvartalu. Prodaja je u tom razdoblju porasla za 23% na godišnjoj razini i dosegla 3,717 milijardi CZK u prvih šest mjeseci. To je 763 milijuna CZK više nego u prvih šest mjeseci prošle godine i rekord svih vremena. Svi dijelovi Grupe dobro su rasli: Kofola u Češkoj i Slovačkoj, tvrtke u segmentu Fresh&Herbs i Adriatic regiji. No, visok rast prodaje pratio je i značajan rast troškova, ponajprije energije, materijalnih troškova i troškova plaća. Zbog toga je operativna dobit Grupe u drugom tromjesečju pala za 19% na godišnjoj razini. S obzirom na ovaj razvoj događaja, uprava Grupe prilagodila je svoju procjenu godišnjeg cilja EBITDA na 1,080 – 1,150 milijardi CZK. Također će predložiti glavnoj skupštini blago smanjenje dividende na 11,30 CZK po dionici.

“Što se tiče prodaje i prihoda, drugo tromjesečje je nastavilo s osnaživanjem pozitivnog trenda s početka godine, kada smo bili dobri u prodaji. To nije samo međugodišnji pokazatelj, već i povijesno gledano najbolje drugo tromjesečje za kompaniju. Lipanjska prodaja u grupaciji Kofola Československo najveća je u povijesti. Kao i prodajni rezultati čitave Grupe. LEROS, UGO i Adriatic regija imali su vrlo dobro tromjesečje. Osim toga, uspjeli smo ostvariti značajan rast operativne EBITDA u tim segmentima. Međutim, suočavamo se s ekstremnim rastom troškova u Češkoj i Slovačkoj. To se odrazilo na ukupni rezultat. Kako bismo smanjili utjecaj rasta inputa na godišnji financijski cilj, prilagodili smo svoje planove i aktivnosti za ostatak godine,” komentira Jannis Samaras, predsjednik Uprave Kofola grupe, o tromjesečnim rezultatima.

Otvoreno tržište i aktivni potrošači

Dok je prošle godine tržište bilo zahvaćeno pandemijskim ograničenjima sve do svibnja, ove je godine situacija je potpuno drugačija. “Otvorenost tržišta u potpunosti se očitovala u društvu. Od početka godine bilježimo povećanu aktivnost ljudi na svim tržištima. Ljudi žele vrijeme provoditi aktivni vani, putovati, ići na koncerte i druga događanja, uživati na praznicima. Sve se to odrazilo na povećanu potražnju u svim segmentima. Značajna međugodišnja povećanja zabilježena su posebno u segmentima On the go i gastronomije, na koje ovaj trend naravno pozitivno utječe”, kaže Martin Pisklák, financijski direktor Kofola grupe.

Grupacija Kofola ČeskoSlovensko bila je dobro pripremljena za ovaj razvoj događaja. Uz standardni portfelj, predvođen točenom Kofolom, u glavnu je sezonu ušla s nizom novih proizvoda lansiranih u prvom kvartalu. Krajem travnja proširila je ponudu ključnom inovacijom na području održivosti i cirkularnosti pakiranja – projektom Cirkulka, koji potrošačima nudi Kofolu, Rajec i Vineu u povratnim staklenim bocama od litre. “Stručne analize koje smo naručili pokazuju da je povratna ambalaža jedno od najboljih rješenja u odnosu na okoliš. Drago mi je da nas ni pandemija ni teška gospodarska situacija nisu spriječile u ostvarenju snova i da smo projekt Cirkulka doveli do uspješan kraj ili početak”, kaže Jannis Samaras. S novim dizajnom, ali prije svega s novim dotjeranim receptima, F.H. Prager cider je sada na tržištu. Portfelj uključuje tri vrste alkoholnih cidera i prvi češki cider u bezalkoholnoj verziji koji već postiže uspjeh na međunarodnoj cider sceni.

Pojačano kretanje i aktivnost ljudi, uključujući i posjete gastronomskim objektima, također je vrlo pozitivno utjecalo na rast prodaje LEROS-a i UGO-a. Oba su pridonijela s više od 50 posto međugodišnjem rastu prodaje segmenta Svježe i začinsko bilje čiji je  EBITDA u drugom  kvartalu porastao za  čak 73% na godišnjoj razini.

Jadranska regija je u novoj turističkoj sezoni doživjela preporod u vidu aktivnog načina života ljudi, ali i povećanog broja turističkih dolazaka. U Hrvatskoj i Sloveniji prodaja je u drugom tromjesečju porasla za više od 25% na godišnjoj razini. Rastao je i izvoz. EBITDA u regiji porasla je za 21%.

Rast cijena, štednja i financijska disciplina

“Od početka godine prodaja cijele Kofola Grupe raste iznad naših očekivanja. No, suočeni smo s ogromnim pritiskom na troškovnoj strani. Na taj smo trend morali odgovoriti povećanjem cijena naših proizvoda i štednjom. Nastavljamo poslovati u režimu financijske discipline. Ušli smo u dopunu našeg ugovora o kreditu s našim bankama kako bismo promijenili valutu 60% naših kredita iz CZK u EURO, što bi trebalo dovesti do značajne uštede u troškovima kamata. U isto vrijeme smanjene su redovite tromjesečne otplate glavnice. I dalje smo optimisti u pogledu postizanja našeg godišnjeg financijskog cilja. Međutim, s obzirom na razvoj situacije, poboljšali smo našu procjenu godišnjeg cilja EBITDA na 1.080 CZK – 1,150 milijardi,” komentira Martin Pisklák, financijski direktor Kofola grupe.

Blago smanjenje dividende

“Unatoč našoj rekordnoj prodaji, moramo odgovorno reagirati na trendove troškova i očekivano usporavanje tržišta. Želimo Kofola Grupu što bolje pripremiti za nadolazeće razdoblje. Stoga preispitujemo svoje investicijske planove i tražimo daljnje potencijalne uštede povećati našu učinkovitost. Također smo odlučili predložiti Glavnoj skupštini na odobrenje nešto nižu dividendu nego prethodnih godina – 11,30 CZK po dionici. Vjerujem da ćemo s ovim mjerama uspjeti uspjeti u narednom razdoblju i ispuniti naše ciljeve,” dodaje Jannis Samaras, izvršni direktor Kofola grupe.

U tisućama EUR6M2022*6M2021*PromjenaPromjena(%)
Prihod**150 802119 82930 97325,8%
EBITDA**16 95719 062-2 105-11,0%
30.06.202231.12.2021Promjena 
Neto dug / LTM EBITDA*3,13,10,0 
     
U tisućama EUR2Q2022*2Q2021*PromjenaPromjena (%)
Prihod**89 70972 95716 75223,0%
EBITDA**12 42315 367-2 944-19,2%
* s jednokratnim stavkama    
** preračunato pomoću prosječne FX vrijednosti od 24.649 CZK/EUR    


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.