Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Prodaja u industriji roba široke potrošnje – Modern i Traditional trade

Prodaja je uz marketing u FMCG (fast mooving consumer goods – roba široke potrošnje) industriji najvažniji poslovni proces. GPP – godišnji plan prodaje je jedan od osnovnih dokumenata iz kojeg proizlaze svi ostali planovi (plan proizvodnje , plan nabave, plan cash flow-a – novčanog tijeka itd.). uspješnost poslovanja nekog poduzeća ovisi o ispunjuenju GPP-a, a često i plaće zaposlenika.

Prodaja je uz marketing u FMCG (fast mooving consumer goods – roba široke potrošnje) industriji najvažniji poslovni proces. GPP – godišnji plan prodaje je jedan od osnovnih dokumenata iz kojeg proizlaze svi ostali planovi (plan proizvodnje , plan nabave, plan cash flow-a – novčanog tijeka itd.). uspješnost poslovanja nekog poduzeća ovisi o ispunjuenju GPP-a, a često i plaće zaposlenika.

Organizacijska struktura prodaje u nekom poduzeću mora biti prilagođena strukturi trgovine. Trgovina se, pojednostavljeno, može podijeliti u dvije grupe – modern i traditional trade.

Modern trade

Modernu trgovinu, gdje spadaju tzv. Key accounti – ključni kupci. To su velillki trgovački lanci koji u svom sastavu mogu imati tgovine različitog formata (od hipermarketa do malih trgovina).

Prema poslovnoj politici dijele se na one koji idu na ugodu kupnje s nešto višim cijenama (primjerice Konzum ili Mercator) ili one kojima je glavni adut niska cijena, ne robuju tome da u svojoj ponudi imaju brendove (iako često imaju kvalitetne proizvode pod svojom privatnom markom) i nemaju puno osoblja koje opslužuje kupce. Trošak njihovog poslovanja, kao i prodajnog mjesta sveden je na minimum, što omogućava da da uspješno posluju s niskim maržama, a to s druge strane omogućava da imaju niske cijene. Takve lance nazivamo još i hard diskonterima, a primjer takvog lanca u Hrvatskoj je Lidl.

Pri tom je interesantno promatrati i socijloški aspekt kupnje. Primjerice u Njemačkoj su pred 10-tak godina jedini kupci u Lidllovim trgovinama bili ljudi nižee platežne moći i iz donjeg društvenog sloja. Danas vrlo često na Lidlovim parkiralištima vidite luksuzne automobile, što ukazuje na to da se struktura Lidlovih kupaca promijenila. Možda je dijelo tome doprinjela i recesija, ali sigurno da je i viši društveni sloj postao cjenovno osjetljiv.

Traditional trade

Tradicionalne, male trgovine su tzv. trgovine u susjedstvu. U takve trgovine ne idete u velike tjedne ili mjesečne nabavke, nego tu kupujete ono što vam u domaćinstvu „usfali“ tijekom dana. Takve trgovine ne pripadaju velikim lancima, nego su samostalne u vlasništvu obitelji i sl. Udio prodaje u takvim trgovinama u odnosu na ukupnu prodaju na tržištu pada, pa je tako omjer prodaje u RH u modern trade-u u odnosu na traditional trade otprilike 70:30 u koristmodern trade-a. Još do pred par godina je bilo obrnuto.

Jasno da asortiman mora biti prilagođen formatu trgovine, a i način obrade modern trade-a u odnosu na traditional trade je skroz različit. O tome više u slijedećem nastavku.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.