Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Promet u trgovini na malo pao “svega” pet posto, a izvoz čak 9 posto

To je uglavnom posljedica negativnih kretanja na tržištu rada, odnosno pada zaposlenosti, visoke nezaposlenosti i smanjenja raspoloživog dohotka

To je uglavnom posljedica negativnih kretanja na tržištu rada, odnosno pada zaposlenosti, visoke nezaposlenosti i smanjenja raspoloživog dohotka

U siječnju je u Hrvatskoj promet u trgovini na malo pao 5,3 posto na godišnjoj razini, što je manji pad nego mjesec dana prije i manji nego što se očekivalo.

Državni zavod za statistiku objavio je danas prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u siječnju nominalno pao za 0,8, a realno za 5,3 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

To je manji pad nego što se očekivalo. Pet makroekonomista, koji su sudjelovali u anketi Hine, u prosjeku je očekivalo pad potrošnje u siječnju u odnosu na isti lanjski mjesec za 6,8 posto. Svi anketirani očekivali su pad, i to u rasponu od 4,2 do 9 posto.

Siječanj je već 11. mjesec zaredom kako potrošnja pada. Premda oštar, pad je usporen u odnosu na prosinac, kada je promet u trgovini na malo skliznuo 6,1 posto.

„Oštar pad prometa u maloprodaji je očekivan, a uglavnom je posljedica negativnih kretanja na tržištu rada, odnosno pada zaposlenosti, visoke nezaposlenosti i smanjenja raspoloživog dohotka. Oporavak maloprodaje ne možemo očekivati prije nego što se oporavi tržište rada“, kaže Zrinka Živković-Matijević, direktorica Direkcije za ekonomska istraživanja Raiffeisenbank Austria.

I dalje očekuje racionalizaciju potrošnje građana, odnosno njihovo usmjeravanje na podmirivanje osnovnih životnih potreba, te odgodu kupnje luksuznih proizvoda.

„Raspoloživi dohodak kućanstava bit će i dalje relativno nizak, pesimizam potrošača ostat će visok, a poslovno okruženje neće se poboljšati, osobito ne u prvoj polovini godine. Sve to sprječava značajniji rast trgovine na malo“, smatra Živković-Matijević.

Ove godine očekuje stagnaciju potrošnje.

„Potrošnja će u prvoj polovini godina, posebice u prvom tromjesečju, biti vrlo loša. No, tada nastupaju turistička predsezona i sezona, a očekuje se i blagi optimizam zbog ulaska u Europsku uniju. Također, zbog niske baze, u drugoj polovici ove godine više neće biti velikih padova potrošnje kao prethodnih godina“, zaključuje Živković Matijević.

Prema kalendarski prilagođenim podacima, promet od trgovine na malo u siječnju je nominalno pao za 1,4, a realno za 5,9 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

Osim pada prometa u trgovinama loša je vijest i kako se  saldo robne razmjene Hrvatske s inozemstvom u siječnju  pogoršao u odnosu na prosinac, uz pad robnog izvoza i rast robnog uvoza u promatranom razdoblju, piše index.hr.

“Na godišnjoj razini, nakon prosinca, nepovoljna kretanja nastavila su se i u siječnju. Robni je izvoz u spomenutom mjesecu iznosio 606 mil. eura, što je za 9,1% manje nego u istom mjesecu prošle godine, dok je robni uvoz iznosio 1,13 mlrd. eura, odnosno porastao je za 1,8% na godišnjoj razini. Deficit robne razmjene porastao je na 523 mil. eura, a pokrivenost uvoza izvozom spustila se na 53,7 posto”, objavio je Državni zavod za statistiku. S obzirom na gospodarsku situaciju u Italiji i Sloveniji te prije svega s obzirom na izlazak Hrvatske iz CEFTA-e teško da će izvoz hrvatskih roba doprinijeti gospodarskom oporavku.

Detaljnije izvješće o prometu u trgovini na malo bit će objavljeno idućega tjedna.

Napisao

Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Sudionici su imali priliku slušati predavanja od čak dvadeset i devet vrhunska predavača-prodajnih konzultanata i panelista, a bogat program od čak dvadeset i četiri...

Poduzeća

Prodajnom timu osiguravajućeg društva GRAWE Hrvatska d.d. na poziciji direktora prodaje za trenutno najuspješniji sektor pridružio se Miran Mišić.

Novosti

Na Seafood Global Expo sajmu sudjeluje više od 1.500 izlagača iz 76 svjetskih zemalja, a hrvatski brand Panona Mare jedan je od tek 5...

Marketing i prodaja

Novi podaci o online potražnji u analiziranim državama srednje i istočne Europe pokazuju velike sličnosti u ponovnom povećanju zanimanja potrošača za tradicionalno najpopularnijim proizvodima.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.