Financijska metropola Kine s 19 milijunskom populacijom izgradila je cijeli mali grad, sa svojom podzemnom željeznicom, vojskom prevoditelja a organizatori najavljuju 20.000 događaja za vrijeme trajanja sajma. Sajam se proteže na desetak kilometara dugom potezu uz rijeku Huangpu. Nekada, to je bilo središte teške industrije Šangaja. Danas, veliko gradilište za Kineze predstavlja obvezu ali i demonstarciju moći. Ogromni, crveno zlatni baneri na kineskom govore „radovi će biti gotovi na vrijeme“ te „još 30 dana mukotrpnog rada i posao je završen.“
Kina za svijet
Logo Expoa 2010 stilizirani je kineski simbol riječi „svijet“ koja se preljeva u ljude i 2010. godinu. Upravo to zajedništvo Kinezi pokazuju kroz brojke. 190 zemalja i preko 50 međunarodnih organizacija sudjelovat će na kineskom Expou. Kineske vlasti očekuju preko stotinu stranih vođa za vrijeme trajanja sajma, te 70 milijuna posjetitelja, najviše u povijeti sajmova i izložbi. Karte za Expo 2010 će koštati oko 20 eura.
Ipak nije sve ružičasto, kako to oslikavaju kineski, državom kontrolirani mediji. Do sada agencije bilježe slab odaziv zapadnjaka, Amerikanaca i Europljana.
Natezanja s Amerikancima
Kamen spoticanja bio je i 61 milijun dolara vrijedan američki paviljon, za koji je u posljednji tren novce skupila Hillary Clinton. Odluka kongresa iz 1990 godine zabranjuje ulaganje državnih novaca za priredbe tipa Expo, tako da je novac Clinton skupljala iz različitih fondova. SAD je jedna od 42 zemlje koja je sama finacirala paviljon, dok je većina izlagača dobila paviljone za simboličnu cijenu.
Bez obzira na sve tekuće poteškoće, 1. svibnja, na dan otvorenja Expoa 2010. Šangaj će se predstaviti svijetu u novom svjetlu. Svjetlu kakvom Kinezi žele biti prikazani – kao novi lideri svjetskog poretka.