Gotovo tri desetljeća nakon toga Fiat suradnjom s domaćim proizvođačem Chryslerom pokušava ponovno. Planira iskoristiti Chryslerovu dilersku mrežu i servise, a zauzvrat će američkom proizvođaču ponuditi tehnologiju.
Led probija Fiat 500
Chrysler je priopćio da je sporazum finaliziran i da njime Fiat dobiva 35 posto udjela u novoj kompaniji, čime će direktor talijanske kompanije Sergio Marchionne postati i glavni direktor trećega po veličini američkog proizvođača automobila.
Za uspjeh sa svojim modelima Fiat u SAD-u treba privući kupce koji su se naviknuli na velike i rastrošne automobile. Za prvi udar predvidio je model Fiat 500, koji je postigao velik uspjeh u Europi, kao i neke Alfine modele. Fiat međutim planira raditi i na razvoju i dizajnu modela koji će nositi znak starosjedioca.
Sinergija za prevladavanje krize
Put će biti trnovit jer Amerikanci imaju loše mišljenje o kvaliteti marke, a za proboj je potrebna jaka servisna mreža.
– Novo partnerstvo znači nastanak nove globalne kompanije s velikim potencijalom. Chrysler suradnjom dobiva mnoge pogodnosti, poput dilerske mreže izvan Sjeverne Amerike, i uštedu u dizajnu, izradi motora i proizvodnji – rekao je za Carscoop o novom prijateljstvu predsjednik i izvršni direktor Chyslera Bob Nardelli.
Fiatov trnovit put u Europi
Ne tako davno i Fiat je grcao u ozbiljnim problemima. Od 2000. do 2004. godine Fiat je skoro propao i imao gubitke od čak 14 milijardi eura. Prevelik broj radnika i modeli koji nisu postigli dobar rezultat učinili su svoje, Fiat se počeo oporavljati tek novim i iznimnim dizajnom Alfe 165, po anketama najljepšim automobilom godine.
Tek dolaskom novoga predsjednika Sergia Marchionnea i velikim zaokretom u poslovanju Fiat počinje izlaziti iz dubioza.
– Grupacija Fiat u posljednjih je pet godina udružila snage s proizvođačima na obostranu korist. Partnerstva su bila ciljana i donijela su korist svima u grupaciji – izjavio je Sergio Marchionne komentirajući novi savez.
Nakon što tržištu ponudi model 500 talijanska grupacija razmišlja o Alfinim modelima Mito i 147, većim i bržim automobilima.