Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Proboj na nova tržišta – Fiat kupnjom Chryslera kupuje tržište SAD-a

Kada je u drugoj polovici 70-ih godina prošlog stoljeća krenuo u osvajanje američkog tržišta, Fiat se oslanjao na male i ekonomične modele. Pokušaj je postao debakl jer Fiat nije mogao organizirati mrežu dilera, a pogrdna uzrečica „Tony, popravi ga opet” jasno je pokazala što Amerikanci misle o kvaliteti talijanskih automobila. Nakon samo nekoliko godina Fiat se povukao s toga tržišta, na kojem nije značajnije sudjelovao sve do novih, ambicioznih planova uprave.

Kada je u drugoj polovici 70-ih godina prošlog stoljeća krenuo u osvajanje američkog tržišta, Fiat se oslanjao na male i ekonomične modele. Pokušaj je postao debakl jer Fiat nije mogao organizirati mrežu dilera, a pogrdna uzrečica „Tony, popravi ga opet" jasno je pokazala što Amerikanci misle o kvaliteti talijanskih automobila. Nakon samo nekoliko godina Fiat se povukao s toga tržišta, na kojem nije značajnije sudjelovao sve do novih, ambicioznih planova uprave.

Gotovo tri desetljeća nakon toga Fiat suradnjom s domaćim proizvođačem Chryslerom pokušava ponovno. Planira iskoristiti Chryslerovu dilersku mrežu i servise, a zauzvrat će američkom proizvođaču ponuditi tehnologiju.

Led probija Fiat 500

Chrysler je priopćio da je sporazum finaliziran i da njime Fiat dobiva 35 posto udjela u novoj kompaniji, čime će direktor talijanske kompanije Sergio Marchionne postati i glavni direktor trećega po veličini američkog proizvođača automobila.

Za uspjeh sa svojim modelima Fiat u SAD-u treba privući kupce koji su se naviknuli na velike i rastrošne automobile. Za prvi udar predvidio je model Fiat 500, koji je postigao velik uspjeh u Europi, kao i neke Alfine modele. Fiat međutim planira raditi i na razvoju i dizajnu modela koji će nositi znak starosjedioca.

Sinergija za prevladavanje krize

Put će biti trnovit jer Amerikanci imaju loše mišljenje o kvaliteti marke, a za proboj je potrebna jaka servisna mreža.

– Novo partnerstvo znači nastanak nove globalne kompanije s velikim potencijalom. Chrysler suradnjom dobiva mnoge pogodnosti, poput dilerske mreže izvan Sjeverne Amerike, i uštedu u dizajnu, izradi motora i proizvodnji – rekao je za Carscoop o novom prijateljstvu predsjednik i izvršni direktor Chyslera Bob Nardelli.

Fiatov trnovit put u Europi

Ne tako davno i Fiat je grcao u ozbiljnim problemima. Od 2000. do 2004. godine Fiat je skoro propao i imao gubitke od čak 14 milijardi eura. Prevelik broj radnika i modeli koji nisu postigli dobar rezultat učinili su svoje, Fiat se počeo oporavljati tek novim i iznimnim dizajnom Alfe 165, po anketama najljepšim automobilom godine.

Tek dolaskom novoga predsjednika Sergia Marchionnea i velikim zaokretom u poslovanju Fiat počinje izlaziti iz dubioza.

– Grupacija Fiat u posljednjih je pet godina udružila snage s proizvođačima na obostranu korist. Partnerstva su bila ciljana i donijela su korist svima u grupaciji – izjavio je Sergio Marchionne komentirajući novi savez.

Nakon što tržištu ponudi model 500 talijanska grupacija razmišlja o Alfinim modelima Mito i 147, većim i bržim automobilima.

Napisao

Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Uspješan i učinkovit nastup na tržištima nije moguć bez razumijevanja kupaca, poznavanja njihovih potreba, mišljenja i stavova, navika i kupovnog ponašanja, kao i odnosa...

Izdvojeno

Stručnjaci tvrde kako mnogi nezaposleni otežavaju sami sebi svjesno ili nesvjesno sabotirajući potragu za poslom.

Izdvojeno

Business, sport i umjetnost, tri su područja koja su na konferenciji iz različitih kuteva bacili svjetlo na iste ideje koje opisuju što znači uspjeti,...

Edukacija

Institut za razvoj obrazovanja (IRO), u suradnji s Američkim veleposlanstvom u Zagrebu i EducationUSA mrežom, organizira za učenike i studente treći EducationUSA sajam visokog...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.