3 ključna pitanja
Poslovni stratezi u svojom planiranjima moraju predvidjeti budućnost poslovnih procesa i aktivnosti, ali isto tako moraju dati jasne odgovore na pitanja:
1. Koji su naši poslovni ciljevi?
2. Koji su najbolji načini da se navedeni ciljevi ostvare?
3. Koji su nam resursi potrebni da se navedeni ciljevi dogode?
Odgovarajući na postavljena pitanja moramo se fokusirati na daleku poslovnu budućnost. Moramo znati koliko smo daleko od postavljenih ciljeva i kako te ciljeve ostvari. Koji su to načini koji nas dugoročno distanciraju od konkurencije. Pomoć u planiranju nam donose analize, moramo analizirati područje u kojem poslujemo, odrediti korake koji nas vode do krajnijih ciljeva i jasno istaknuti konkretan plan koji je potreban da se zacrtano ostvari.
Što je strateško planiranje
Nakon analiziranja i postavljanja konkretnih ciljeva i načina provedbe tih istih, dolazimo do faze u kojoj moramo organizirati resurse. Potreban nam je zapovjedni lanac na čelu s osobom koja posjeduje vještinu, znanje i iskustvo kako bi se mjere kvalitetno provele.
Konačno strateško planiranje nije statičan proces, mora odgovarati na pozitivne i negativne činjenice u poslovanju kao i na eksterne poslovne krize. Strateški menadžeri su ti koji moraju predvidjeti kako se stvati odvijaju i kakve odluke treba donijeti. Donesene odluke moraju tvrtkama omogućiti brze promjene i zamjene starih procesa i ideje s novim kako bi se održala konkurentnost i postigao uspjeh.