Dramatični nastupi možda privlače pažnju, bombastični naslovi prodaju novine ali histerični ispadi nisu dobri za posao. Ako je vaše poslovanje ‘iznenadio’ problem znajte da pretjerano dramatične reakcije i napuhivanje činjeničnog stanja ne pomažu nikome, ni vašem poslu kao ni vama. Pretjerane reakcije će vam samo stvoriti posljedice kojih ste se na početku vjerojatno i bojali i pokušali izbjeći. Stoga, kako bi izbjegli pogoršavanje cijele situacije i preuveličavanje problema te mogli donijeti racionalnu odluku, slijedite ovih nekoliko savjeta:
Znakovi panike
Ubrzani otkucaji srca, nedostatak zraka, nemogućnost izgovaranja ijedne riječi ili pak povišen ton i nesuvisle rečenice, pokazatelj su da je vama zavladala panika. Kako naletom panike nebi pogoršali cijelokupnu situaciju i izgovorili nešto što možda ne mislite, pokušajte komunikaciju smanjiti na minimum i snizite ton, dok se ne smirite i sagledate situaciju realno.
Fokusirajte se na činjenice
U situacijama kojima ovlada panika, ljutnja i osjećaj da gubite kontrolu, vođeni ste za krivim osjećajima i reakcijama. Da bi izbjegli emotivne reakcije i fokusirali se na stvarne činjenice koje su vas izbacile ‘iz takta’, brojite do deset, dvadeset ili koliko treba, mislite na pozitivan ishod i dišite duboko kako bi se smirili.
Pokušajte sagledati situaciju realno
Čim se uspijete bar malo smiriti, moći ćete situaciju u kojoj ste se našli sagledati realno. Tada razmotrite činjenice koje se nalaze pred vama jer uzrok panike i razlog vašeg uzrujavanja vjerojatno nije zavrijedio nedostatak zraka u vašim plućima kao ni svađu s vašim kolegama.
Preuzmite kontrolu
Ako su vaše pretjerane reakcije ipak uzele maha i učinjeno sada treba popraviti, za početak se ispričajte kolegama ili partnerima koji su vidjeli vaše ‘drugo’ lice i našli se na ‘putu’ vašeg gubljenja kontrole. Pokušajte ovladati ‘spornom’ situacijom i riješiti ju smireno te zapamtite za ubuduće – svaki problem ima rješenje, stoga se fokusirajte na pozitivne ishode učenja iz svake situacije.