Tu si gdje jesi?!

Tu si gdje jesi?!

Kada se okrenemo oko sebe, vidljive su nam posljedice krize. Neki su izgubili posao, neki ga traže već mjesecima. Kupovna moć je pala, kupci se ponašaju drugačije nego prije, a tržište je postalo prezasićeno razliĉitim proizvodima i uslugama. Je li uopće moguće uspješno raditi i zarađivati pod tim uvjetima? Jasno je da je moguće! Poznajete li ljude koji još uvijek uspješno plaćaju sve svoje obveze, voze skupe automobile, ručaju i večeraju u restoranima ili putuju? Naravno da takvi ljudi postoje i susrećemo ih na svakom koraku. Činjenica je da će uvijek postojati kupci koji su spremni platiti za proizvode i usluge koje žele ako na odgovarajući način ispunite njihove želje i potrebe, a istodobno nadmašite njihova očekivanja. Iako je na tržištu sve već poznato i viđeno, još uvijek postoje načini kako možete pozitivno utjecati na ponašanje kupaca i motivirati ih da kod vas kupe proizvod ili uslugu više, odnosno postanu lojalan kupac dulje razdoblje. Osjećamo kako je nepoštena činjenica da ćete uspješnom prodajnom komunikacijom prije prodati prosječno kvalitetan i zanimljiv proizvod nego što je moguće da će se kvalitetan proizvod ili usluga prodavati sami od sebe. Nažalost, u poslovnoj komunikaciji ne dobivamo što zaslužujemo, nego ono što komuniciramo s tržištem. Budite toga svjesni u svakom trenutku, u svakom kontaktu s klijentima i kupcima. To ne znaĉi da je dovoljno samo uspješno komunicirati.

Za uspjeh na današnjem tržištu potrebni su kvalitetni proizvodi i usluge, učinkovita komunikacija s kupcima i dosljednost u kvalitetnom obavljanju svakodnevnih poslovnih aktivnosti. S obzirom na turbulentno tržište, velike promjene u ponašanju potrošača, trendove i aktivnu konkurenciju, dokazano je da oko 80 posto poduzetničkih projekata propada već tijekom prve 3 godine poslovanja. Ljudi imaju odlične ideje, ali ideja i misao sama za sebe ništa ne vrijede ako to ne uspijevate prodati i tako zaraditi. Na vrijeme treba uočiti ĉinimo li propuste koji mogu dovesti do uništenja posla i financijskih gubitaka. U praksi ljudi često i previše razmišljaju o dorađivanju osobina proizvoda, do detalja uređuju poslovni prostor, pomno aranžiraju izloge, osmišljavaju cjenike, a ne naprave sve potrebne predradnje kako bi posao uspio. Nakon tog „romantiĉnog“ dijela osmišljavanja ponude, obiĉno slijedi buđenje, ali tek kada poduzetnik utvrdi da nitko nije čuo za njegovu ponudu niti se odluĉio kupiti. Nažalost, mnogi tek onda počnu razmišljati o mogućim poslovnim rješenjima i traže savjete struĉnjaka. Činjenica je da se dobit stvara isključivo na tržištu i prihod dolazi od kupaca. Ne dolazi od proizvoda, rada, menadžera ili zaposlenika, jer kupci zapravo plaćaju naše plaće. Pokretač poslovanja su potrošaĉi koji bi trebali biti spremni platiti pravu cijenu za ponuđeni proizvod ili uslugu. Mali poduzetnici moraju posebno biti svjesni važnosti strategije kreiranja potražnje koja ima za cilj da potrošaĉi najprije potraže njihove proizvode umjesto da se obrate većem konkurentu. Dati pravi razlog za kupnju nije moguće ako ne istražimo situaciju na tržištu i upoznamo potencijalne kupce. U otprilike 85 posto sluĉajeva vaši razlozi za kupnju proizvoda i usluga razlikuju se od mišljenja vaših kupaca. Za kupnju treba dati pravi razlog, a uloga marketinga i jest u traganju i određivanju ravnoteže između poduzeća i potrošača na tržištu.

Međutim, poduzetnici su često u zabludi, jer imaju i nerealna oĉekivanja od tržišta u odnosu na ulaganja. Kako bi se izbjegle takve zablude, nužno je odmah u početku kreirati strategiju, jer je to puno jeftinija opcija nego naknadno popravljati i mijenjati smjer poslovanja… Uostalom, to je već davno potvrdila poslovna izreka: „Ako nemaš vremena za planiranje – imat ćeš za popravljanje!“

Podijeli

Odgovori

Top