U Hrvatskoj je u ovogodišnjem ožujku prodano 2.724 novih putničkih vozila, što je 45,9 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, podaci su Promocije plus objavljeni u ponedjeljak, dok prometni stručnjak Željko Marušić ocjenjuje da je to tek početak drastičnog pada prodaje i velike krize automobilske industrije.
Najprodavaniji model u ožujku bila je Škoda Octavia (130 vozila), slijede VW T-Cross (99), VW Golf (84), Dacia Duster (82) te Suzuki Vitara (71).
Po podacima Promocije plus, i u prva tri mjeseca ove godine prodaja novih vozila je pala – prodano je 10.029 novih vozila ili 17,4 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2019.
U tom je razdoblju najviše prodano Volkswagenovih vozila, njih 1.661, slijedi Škoda sa prodajom 1.481 novog vozila, potom Renault (657), Dacia (583), Hyundai (525) i Suzuki (524).
Prometni stručnjak Željko Marušić smatra da je to ovo tek početak velike krize automobilske industrije i da će prodaja novih vozila i u idućim mjesecima drastično padati. Naglašava da će čitava auto-industrija nastradati zbog aktualne krize izazvane koronavirusom, i da bi najveći pad mogle imati tvrtke koje prodaju vozila tzv. srednje klase. U Hrvatskoj će, smatrai Marušić, mnogi ljudi, pritisnuti teškom svakodnevicom, shvatiti da mogu živjeti i bez auta.
Marušić još ističe za Hinu, a kako prenosi Poslovni.hr, da bi pad prodaje novih vozila u idućim mjesecima u Hrvatskoj mogao biti i veći od 70 posto. Predlaže stoga brzu reakciju države, odnosno ukidanje enormnih davanja prilikom kupovine novih vozila.