Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Bonusi kupcima – motivacija za bolju prodaju

Kao što društva koja se bave maloprodajom uključuju bonuse u poslovnu godinu za koju su ti bonusi ostvareni, tako je ispravno da društva koja odobravaju bonuse ukalkuliraju te troškove u svoje knjige za poslovnu godinu na koju se odnose.

Kao što društva koja se bave maloprodajom uključuju bonuse u poslovnu godinu za koju su ti bonusi ostvareni, tako je ispravno da društva koja odobravaju bonuse ukalkuliraju te troškove u svoje knjige za poslovnu godinu na koju se odnose.

Često društva koje se bave veleprodajom ugovaraju s kupcima bonuse koji ovise o ostvarenoj prodaji. Bonusi se obično ugovaraju za određenu poslovnu godinu. Poštujući jedno od osnovnih računovodstvenih načela, načelo povezivanja prihoda i rashoda, ispravno je i troškove naknadnih popusta koji će se odobriti kupcu ovisno o ostvarenoj prodaji te godine ukalkulirati u tu godinu. Ti troškovi umanjuju osnovicu poreza na dobit.

Bitno je naglasiti da prodavač na malo dio odobrenja po godišnjem bonusu knjiži kao smanjenje troška nabave prodane robe, a dio koji se odnosi na robu na zalihama umanjuje vrijednost te robe u bilanci. Za razliku od prodavača na malo, prodavač na veliko može potpuno knjižiti trošak bonusa (rabata) u račun dobiti i gubitka budući da je direktno vezan uz prihode od ostvarene prodaje.

Na što je potrebno paziti?

Isto kao i u slučaju kod bonusa ostvarenih od dobavljača, trebao bi postojati ugovor ili drugi pisani dokument kojim bi se u slučaju nadzora Porezne uprave takvi troškovi mogli opravdati vjerodostojnom ispravom. Također treba voditi računa o tome da se troškovi rabata odnose na razdoblje u kojem su ostvareni i povezani prihodi.

Zakonski okvir

Okvir za tu točku proizlazi iz jednog od osnovnih računovodstvenih načela definiranih u sklopu MRS-ova, a također i u MRS-u 1, toč.26, a to je načelo povezanosti između nastalih troškova i ostvarenih prihoda.

Budući da su troškovi naknadnih godišnjih bonusa odobrenih kupcima vezani uz prihod od godišnje prodaje, time je prema našem mišljenju zadovoljen uvjet da se ti troškovi priznaju u istoj poslovnoj godini u kojoj su ostvareni prihodi od prodaje.

Primjer iz života

Dobavljač BANANA d.o.o. ugovorio je s maloprodajnim lancem RETRO d.o.o. u slučaju prometa većeg od 1.000.000 HRK dati odobrenje od jedan posto ostvarenog prometa. Budući da ostvareni promet iznosi 1,200.000, dobavljač je sukladno ugovoru odlučilo na dan 31. 12. 2006. ukalkulirati bonus od 12.000 HRK. Odobrenje je poslano 31. 1. 2007., a kupac ga je vratio 15. 2. 2007.

15_ukalkulirani_bonusi_dani_kupcima_1

Knjiženje po odobrenju koje je ovjerio kupac na dan 14. 2. 2006. bit će sljedeće…

15_ukalkulirani_bonusi_dani_kupcima_2

Napisao

Preporučujemo

Novosti

Svjetsko tržište aplikacija za mobilne uređaje iz godine u godinu rapidno raste. Do 2014. godine predviđa se kako će dosegnuti nevjerojatnih 58 milijardi dolara.

Izdvojeno

Kratice su u poslovnom svijetu postale dio svakodnevne komunikacije, a engleske skraćenice gotovo su u potpunosti zamijenile nekadašenje nazive kojima smo se koristili prije...

Financije

Većini ljudi primamljiva je pomisao da iz svog naslonjača mogu pratiti tržište, ulagati i, naravno, zarađivati.

Izdvojeno

Malo čiji sandučić elektronske pošte ne krije barem jednu odbijenicu poslanu nakon testiranja ili razgovora za posao.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.