Vještine medijacije pomažu boljim odnosima unutar organizacije

Kao dio kolektiva, svakog se dana zasigurno susrećete s različitim izazovima i napetostima između pojedinih radnika, odnosno kolega, iako su „svi na istoj strani“. To je očekivano, jer svaka pozicija u tvrtki podrazumijeva ponešto drugačije prioritete i fokus, pa je teško usuglasiti jedinstvenu ljestvicu važnosti. Nerazriješeni veći sukobi mogu ugroziti produktivnost ureda, stvoriti negativnu radnu atmosferu i donijeti opasnost sudskih troškova, ako se rasplamsaju. U poslovnom sukobu bilo koje vrste potrebno je ponijeti se profesionalno i na način da se bezrazložno ne ugrožava daljnja suradnja. Kako bi se to postiglo, moguće je koristiti principe medijacije, odnosno mirenja. Kako?

Svaka medijacija započinje međusobnim upoznavanjem sudionika, iako se već poznaju. Naime, radi se o drugačijem upoznavanju i povezivanju, koji prethode razgovoru oko razloga sukoba i otkrivanju što uopće sukob predstavlja. Prvenstveno, ako želite riješiti sukob u uredu, valja naglasiti da je sudjelovanje u ovakvom postupku pretežito dobrovoljno i da se sudionicima ostavlja mogućnost da u svakom trenutku napuste medijaciju. Ipak, to se događa rjeđe nego što biste pomislili, iako se tijekom razgovora mogu čuti prijetnje za odlaskom.

Ono što morate osigurati jest neovisnost medijatora, bilo da ste to vi ili bilo koji drugi kolega ili čak netko izvan same tvrtke. Ako se na bilo koji način probudi sumnja u pristranost medijatora jednoj strani, postupak je osuđen na propast. Osobito je teško izbjeći dojam pristranosti ako se jedna od strana ponaša iracionalno ili nepristojno, ali je važno očuvati ogromnu dozu strpljenja i svjesno se svakoj stranci obraćati podjednako.

Također, medijator treba postići dvostruku razinu povjerljivosti. Svaka strana mora biti uvjerena u potpunu povjerljivost podataka koje oda medijatoru, odnosno, da nijedan podatak neće biti otkriven drugoj strani bez dopuštenja, a zatim i u sigurnost da se ideje i rješenja predlažu slobodno, bez da se izgovoreno koristi kasnije protiv predlagatelja ako medijacija ne uspije. Preneseno u uredsko okruženje – nitko neće govoriti o sukobu ako se ne osjeća sigurno i ako se pribojava da će se izgovoreno proširiti među kolegama.

Kristina Bajsić Bogović

Rješenje mora pripadati strankama – dvije suprotstavljene strane ujedinjuju se u dogovoru izlaska iz situacije. Osoba koja djeluje kao medijator ne smije predlagati kako proces treba završiti niti govoriti tko je u pravu. Ako se dvoje dogovori oko rješenja, nemojte se uplitati u njega iako vam se možda ne čini fer prema nekome ili kao da pravda nije zadovoljena – ako su obje osobe sretne postignutim, nitko ne bi trebao odlučivati o tome smiju li biti zadovoljne. U slučaju da rješenje ipak ne bude postignuto medijacijom, kolege koje su bile uključene zasigurno će se nakon iskrenog razgovora bolje razumjeti i dalje raditi na mirnom rješenju, bez agresivnog ponašanja.

Organizacija pritom komunicira da je pitanju pristupila na vrijeme, ozbiljno i odgovorno. Svakako imajte na umu kad je uspjeh medijacije najizgledniji: pri umjerenom intenzitetu sukoba, kad su razlozi opipljivi i mogu imati konkretno rješenje te kad obje strane doista žele zaključiti problem. Ako neka osoba ne vjeruje da se problem može riješiti, ne može se očekivati da će raditi s drugom stranom na ovaj način, a medijacija uključuje i mogućnost objektivnog sagledavanja vlastite krivnje i pozicije. Ne koristite principe medijacije u uredu ako su optužbe vrlo ozbiljne, primjerice ako se radi o optužbama za zlostavljanje bilo koje vrste, jer one zahtijevaju uredsku istragu, a ne razgovor.

Kristina Bajsić Bogović uspješno plovi odvjetničkim vodama osam godina. Neovisnost u obavljanju posla, dinamičnost, u određenom dijelu i kreativnost te potreba za stalnim usavršavanjem presudile su u odabiru studija prava koji će odrediti njezin profesionalni put. Redovito pohađa i organizira edukacije, a posebno se u zadnje vrijeme posvećuje edukaciji mladih o vršnjačkome nasilju. Članica je Hrvatske udruge za mirenje i Hrvatske gospodarske komore te registrirani izmiritelj kod Hrvatske udruge za mirenje. Majka je devetnaestomjesečne djevojčice.

Podijeli

One thought on “Vještine medijacije pomažu boljim odnosima unutar organizacije

  1. Pingback: Vještine medijacije pomažu boljim odnosima unutar organizacije

Odgovori

Top