Kako bi povećale prihode i osvojile ili zadržale što veći udio na tržištu, gotovo sve kompanije čija je ciljana skupina krajnji potrošač svoje prodajne kanale usmjeravaju online. Najjači alat za online pristup potrošaču danas je vjerojatno Facebook, koji svakodnevno privlači pažnju stotina milijuna korisnika. Putem Facebooka komuniciraju, razmjenjuju fotografije, komentare…Pa zašto ne bi i filmove kupovali?
30 centi ili 3 dolara
Hollywoodska industrija na ovaj oblik prodaje nije mogla ostati imuna, a prvi se aktivirao jedan od najpoznatijih Hollywoodskih studija Warner Brothers. Kao pokusni kunić u ponudi za najam osvanuo je film „The Dark Knight“, a iz Warnera su najavili kako će se narednih mjeseci pojaviti i drugi filmovi.
Kako bi pogledao film Christophera Nolana, koji se prvi našao u ponudi, korisnik treba stisnuti like na fan page stanicu „Batman: The Dark Knight“. Na lijevoj strani odabire „watch“ i pristupa gledanju filma. Za 30 kredita, što je protuvrijednost tri dolara, film je korisniku na raspolaganju 48 sati.
No, sjećate li se YouTube-ovog sličnog pokušaja? Vjerojatno ne! Novi servis, u moru ostalog sadržaja nije uspio doći do izražaja, jer ga kompanija ničim nije istaknula i ogradila od sadržaja kojeg korisnici sami dodaju. Projekt je propao. Facebook se u posljednje vrijeme sve više nakrcava brojnim sadržajima pa je stoga i ovaj projekt pod velikim upitnikom.
Facebookova prednost
Ipak, Facebooku i YouTubeu zajedničko je to što su na internetu i okupljaju milijune korisnika, ali Facebookova je djelatnost za Hollywoodski biznis puno bolja šansa, upravo zbog određenih alata i korisničkih navika. Na Facebooku se ljudi druže i razmjenjuju komentare, a unutar gledanja filmova biti će dozvoljeno komentirati ali i komunicirati s prijateljima tokom samog gledanja filma. Upravo to mogla bi biti ključna stavka u uspjehu ovog projekta. Ne sumnjamo kako će se uskoro i brojne recenzije filmova početi izrađivati na temelju komentara Facebookovih korisnika.
Ako Warner probije led, priključit će se zasigurno Fox, Sony, Universal i ostali giganti ove industrije. Možda upravo Facebook postane globalna online videoteka.