Istraživači sa Sveučilišta Princeton i Kalifornijskog Sveučilišta u Los Angelesu proveli su niz studija kako bi dokazali razlike između studenata koji su tipkali svoje bilješke i onih koji su ih pisali rukom.
U eri modernih tehnologija mnogi su pisanje zamijenili tipkanjem. Međutim, stručnjaci su nakon provedenog istraživanja došli do zanimljivih zaključaka i otkrili koji je od ova dva načina bilježenja informacija bolji za mozak.
Studenti koji su svoje bilješke pisali rukom, bolje su razumjeli smisao lekcije od onih koji su ih tipkali na računalu, a pokazalo se i da su otvoreniji za razumijevanje novih ideja. Studenti koji su sudjelovali u istraživanja tipkali su bilješke s predavanja na laptopu i pisali rukom na papiru. Nakon 30 minuta morali su da odgovore na pitanja s predavanja i onda da sve to ponove tjedan dana kasnije, prenosi Readers Digest.
Autori studije istakli su da su se prošla istraživanja fokusirala na to koliko računalo ometa koncentraciju u radu, dok su u ovom istraživanju računala korištena samo za tipkanje bilješki, a pisanje rukom se pokazalo kao korisnije.
To ne znači da tipkanje nema svojih prednosti. Oni koji tipkaju imaju veći kapacitet za uzimanje bilješki i mogu da zabilježe više riječi u odnosu na pisanje rukom, pa su ponekad mogli i da pretipkaju cijelo predavanje, od riječi do riječi. Ali, to ne znači da su i zapamtili više.
To se pokazalo u testovima koje su sudionici rješavali, pa su tako u testu koji je uslijedio 30 minuta nakon predavanja svi imali podjednake rezultate u pitanjima koja su se ticala osnovnih činjenica s predavanja, ali oni koji su tipkali bili su lošiji u nešto apstraktnijim pitanjima.
Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu “Psychological Science”.
Zaključak je da vam detaljno pisanje bilješki može pomoći u kratkoročnom prisjećanju činjenica, ali pomjera fokus s glavnih točaka lekcije.
Izvor manager.ba/akta.ba