Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

AZTN traži dopunu Programa restrukturiranja Croatia Airlinesa

Ukoliko se postupak ocjene ovog Programa ne zaključi do 1. srpnja 2013., nadležnost za njegovo odobravanje prelazi na Europsku komisiju koja kontrolira državne potpore u zemljama članicama EU

Ukoliko se postupak ocjene ovog Programa ne zaključi do 1. srpnja 2013., nadležnost za njegovo odobravanje prelazi na Europsku komisiju koja kontrolira državne potpore u zemljama članicama EU

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) je u postupku ocjene Programa restrukturiranja Croatia Airlines (CA) od nacionalne zračne kompanije i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture zatražila žurnu dopunu Programa.

“Dopune Programa restrukturiranja Croatia Airlinesa potrebno je dostaviti vrlo žurno, jer ukoliko se postupak ocjene ovog Programa ne zaključi do 1. srpnja 2013., nadležnost za njegovo odobravanje prelazi na Europsku komisiju koja kontrolira državne potpore u zemljama članicama EU”, poručuju iz Agencije u današnjem priopćenju.

Agenciji je Program restrukturiranja Croatia Airlinesa na ocjenu 12. ožujka ove godine dostavilo resorno Ministarstvo kao davatelj potpore.

Iako je Program od tada na zahtjev AZTN-a već dodatno dopunjavan, analize svih podataka i činjenica pokazale su da Agencija nema dovoljno elemenata i dokaza da bi se provedbom tog Programa osigurala dugoročna tržišna održivost Croatia Airlinesa bez državnih potpora.

Stoga je AZTN i od davatelja i korisnika potpore za restrukturiranje zatražila daljnje dorade Programa restrukturiranja Croatia Airlinesa, jer se njime mora uspostaviti dugoročna rentabilnost kompanije u nekom razumnom vremenskom razdoblju, odnosno mora sadržavati uvjerljive dokaze o mogućnosti dugoročne tržišne održivosti nakon restrukturiranja i to na temelju realnih pretpostavki o budućim uvjetima poslovanja.

U tom smislu, Agencija smatra da je Program restrukturiranja Croatia Airlinesa potrebno unaprijediti s dodatnim obrazloženjem modela restrukturiranja u dijelu koji se odnosi na operativne troškove poslovanja, i to vezanom za obveze prema kreditorima i na vlastiti doprinos u ukupnim troškovima restrukturiranja.

Taj bi doprinos, prema ocjeni AZTN-a, morao iznositi najmanje 40 posto ukupnih troškova restrukturiranja.

Naime, od korisnika potpore za restrukturiranje očekuje se da znatno pridonese procesu restrukturiranja svojim vlastitim sredstvima uključujući prodaju imovine koja nije neophodna za njegov opstanak ili iz vanjskih izvora financiranja, ali po tržišnim uvjetima.

Isto tako, u zahtjevu za doradu Programa, Agencija je naglasila i kako Program restrukturiranja Croatia Airlinesa u teškoćama mora predviđati takvu promjenu modela poslovanja koja će omogućiti da nakon dovršetka restrukturiranja vlastitim sredstvima može uredno podmirivati sve svoje troškove, uključujući amortizaciju i financijske obveze.

U protivnom, Program se ne bi mogao odobriti, naglašavaju iz Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.

Na upit oko tog zahtjeva AZTN-a, iz Croatia Airlinesa danas nisu mogli ništa odgovoriti, a napominju da će to učiniti sutra ili idućih dana.

I dok Croatia Airlines muku muči s poslovanjem, zrakoplovne kompanije na globalnoj razini na putu su da u 2013. godini zabilježe dobit od 12,7 milijardi dolara (9,8 mlrd eura), objavila je danas Međunarodna udruga zračnih prijevoznika (IATA), povisivši time raniju prognozu.

Projicirana dobit znatno je veća u usporedbi sa 7,6 milijardi dolara ostvarenih u prošloj godini, a viša je i u odnosu na u ožujku projiciranih 10,6 milijardi dolara.

Ako se prognoze ostvare, poslovna 2013. bila bi treća najbolja godina za industriju zračnog prijevoza u razdoblju od 2001.

Čelnik IATA-e Tony Tyler ipak upozorava da je poslovanje “i dalje otežano”, napominjući kako zrakoplovne tvrtke posluju s profitnom maržom od 1,8 posto.

To je “dobit od četiri dolara po putniku, što je manje od cijene sendviča u većem dijelu svijeta”, kazao je Tyler na godišnjoj skupštini IATA-e.

Troškovi goriva uvećani su 55 posto od 2006. i zrakoplovne kompanije posluju u uvelike nepovoljnim uvjetima, potužio se.

Ustvrdio je ipak da je “ostvarivanje čak i tako malene dobiti značajno postignuće u postojećim uvjetima”.

IATA je procijenila da bi zrakoplovne tvrtke ove godine mogle prevesti oko 3,1 milijardu putnika, čime bi njihova brojka po prvi put premašila tri milijarde, a očekuje se da će prijevoz tereta nadmašiti 52 milijuna tona.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.