HLipo indeks, Hendalovo i Liderovo istraživanje poslovnog optimizma hrvatskih poduzetnika, opet bilježi pad. U rujnu je indeks poslovnog optimizma bio ušao u kvadrant rasta da bi se u listopadu ponovno vratio u područje recesije i to ponajviše zbog pada očekivanja od poslovanja u narednih 6 mjeseci u odnosu na rujan.
Ljeto je nosilo vedrije boje
Optimizam iz rujna u vezi poslovnih očekivanja od idućih 6 mjeseci se nije nastavio u listopadu. Početak jeseni HLIPO je dočekao na razini 86,1 postotni poen što je za 3,8 postotnih poena manje nego prošli mjesec.
Iako se optimizam gospodarstvenika smanjio u odnosu na prošli mjesec, trend kretanja indeksa još je uvijek pozitivan. Vrijednosti su ipak i dalje ispod 100 što predstavlja neutralne vrijednosti.
Trgovci i građevinari kao izuzetak
Pad zadovoljstva vidljiv je u tri od pet sektora koji su uključeni u anketu – proizvodnji, turizmu te prijevozu i uslugama. Proizvodnja bilježi najveće stope pada – očito optimizma bez prodaje i novih narudžbi ima sve manje.
Iznimka su trgovina, u kojoj zadovoljstvo raste tri mjeseca za redom, te sektora graditeljstva u kojem očekivanja od poslovanja u narednih 6 mjeseci rastu već 3 mjeseca za redom.