Na poslu provodimo barem 8 sati dnevno, ukupno barem 40 sati tjedno, što baš nije malen broj. Na poslu stječemo prijatelje, družimo se, slavimo rođendane, okupljamo se. Posao nam može donijeti puno veselja, ali i puno brige, posebno ako radimo na mjestu gdje ne vladaju dobri međuljudski odnosi. Najgora situacija koja vam se može dogoditi je da idete na posao s grčem u želucu.
Koliko je pametno dijeliti tajne na poslu?
Ovo je jedna od vječnih dilema kada govorimo o prijateljstvima na poslu. Iako će vas povjeravanje zbližiti s drugoj ženi (a ponekad zaista morate otvoriti srce i stvoriti intimnost), ovo nije baš najbolja odluka koju ćete donijeti u životu. U nekoj drugoj prilici će baš ta tajna unijeti razdor među kolegicama. Možete se naći u svijetu tajni koji će vas na kraju skupo koštati.
Kod promjene odnosa, promaknuća ili jednostavno povrede pravila „sve smo jednake“ može vam se dogoditi da budete ranjive. Sjetite se Monice Lewinsky koja je otkrila svoju tajnu prijateljici s posla Lindi Tripp.
Kako se uspinjete na korporativnoj ljestvici, žene imaju sve više i više situacija u kojima im je teško otkriti dijelove svog osobnog života. Mnoge žene uz sve što rade, nakon posla (djeca, obitelj, suprug, stariji članovi obitelji) često nemaju ni prilike upoznati prijateljice izvan posla. Ono što trebate imati na umu je da što se više penjete na korporativnoj ljestvici to će vam biti teže imati prijateljice na poslu.
Zadržavanje informacija, s druge strane, može izazvati lošu atmosferu s vašom donedavnom prijateljicom, čak i otvorene sukobe jer će se ona osjećati povrijeđeno.
Redefiniranje prijateljstava
Mi kontinuirano redefiniramo stupnjeve svojih prijateljstava. „Mislila sam da je Ana dobra prijateljica, ali mi je zaboravila reći da je unaprijeđena, da ima novog dečka ili da je bila na operaciji. Možda i nismo tako dobre prijateljice kako mi se činilo!“.
Informacija je moć, a držanje osobnih stvari tajnima prema svojim prijateljima ili kolegama može izazvati kršenje pravila „Sve smo jednake“.
Baš zbog ovog pravila, prema kojemu smo sve jednake, iako je jedan od nas šefica i ima veću moć, zadržavanje informacija može izazvati neugodno iznenađenje pa čak i osjećaj duboke povrijeđenosti.
Zamislite da vi i Maja radite zajedno, da se družite i u nekom trenutku vidite da Maja više ne nosi vjenčani prsten. Kad ju pitate ona vam kaže: „A da, Marko i ja više nismo zajedno, razveli smo se.“ Sigurna sam da se svaka od nas našla u situaciji kada smo mislile da imate dobru prijateljicu, a onda saznate neku važnu stvar koju vam nije rekla i shvatite da možda niste tako dobre kako ste vi to mislili.
Ili zamislite ovakvu situaciju. Vi ste muškarac, direktor firme i dobijete poziv od drugog muškarca koji ima svoju tvrtku i želi poslovati s vama. Vi ga pozovete da odete zajedno na utakmicu. Vama je to potpuno normalno. Većini muškaraca je sintagma „pogrebi moja leđa pa ću ja pogrebati tvoja“ potpuno prihvatljiva i u tome ne vide nikakav problem.
U drugoj situaciji direktorica tvrtke pozove vas na spa tretman opuštanje u termama. Vi imate svoju tvrtku za uvoz. Ovdje je situacija potpuno drugačija jer žene imaju drugačija pravila kada su u pitanju odnosi. Ono što vi možete pomisliti je da je ovo uvod u prijateljstvo, ali možda i „mito“ za poslovanje s vama. „Možda se ona pravi važna i pokazuje moć? Očekuje li ona nešto? Troši li ona više novaca na vas nego vi na nju?“
S pozicije žene koja vas je pozvala, ona razmišlja na način:“ Hm, previše je cool ova žena. Misli li ona možda meni stati na put ili me želi poniziti?“
U ovom slučaju autentičnost je ključna u održavanju ženskih odnosa. Jasno dajte do znanja da osobu negdje vodite zato što želite produbiti odnos, ali i poslovati s tom ženom. Svoje namjere jasno dajte do znanja.
Nemojte prihvaćati destruktivno ponašanje
Jedan od mnogih savjeta koji možete iskoristiti je da ne prihvatite destruktivno ponašanje u koje vas netko želi uvući. Kada čujete prijateljicu da napada nekoga tko je dobio priliku za napredovanje, odmah reagirajte pozitivno kako biste joj dali do znanja da je njeno ponašanje neprihvatljivo (ovo se odnosi i na muškarce i žene).
Danas ćete slušati o jednoj osobi, a sutra ćete možda slušati o sebi. Na kraju krajeva, ako želite biti uzor drugima, morate se vi ponašate na način na koji želite da se ponašaju prema vama.
Najbolji način je promijeniti smjer razgovora.
Ako vam kolegica kaže: “Znaš li da je Tina dobila unapređenje, a nema ni fakultet?“
Umjesto da kažete: „Uvijek sam se pitala što je ona ustvari završila. Čula sam glasine, mislila sam da to nije istina“, možete reći: „Nakon 15 godina iskustva Tina je stvarno najkvalificiranija ovdje. Konačno su promovirali nekoga na osnovi rada, a ne samo zbog papira To nam svima daje nadu, zar ne? Osim toga, ona razumije stanje u našem odjelu, bolje da je došla ona nego netko drugi.“
Želite saznati i neke druge strategije, rezervirajte svoj termin na: [email protected]