Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Kako razviti uspješnu poslovnu strategiju?

Promjena nikad nije laka, ali je često bitna. Rast prihoda je konkretna i određena mjera, onog što mnogi smatraju uspjehom. No ne bi li to trebao biti samo krajnji rezultat onoga što neku tvrtku čini uspješnom?

Promjena nikad nije laka, ali je često bitna. Rast prihoda je konkretna i određena mjera, onog što mnogi smatraju uspjehom. No ne bi li to trebao biti samo krajnji rezultat onoga što neku tvrtku čini uspješnom?

Čvrstim držanjem do glavnih ključnih vrijednosti tvrtke uz spremnost prihvaćanja mogućih potrebnih promjena u raznim aspektima poslovanja, postići ćete eksponencijalni rast. Ako je poduzetništvo u vašoj krvi i kupili ste ili osnovali ne jednu već više firmi, zasigurno ste imali uspjeha s njima. Ali na kraju ipak nisu trajale dugo? Kada su bile potrebne promjene, to nije bilo ostvarivo ili jednostavno niste znali kojim načinom to postići? Prepoznajući te osnovne manjkavosti i nedostatke biti ćete spremniji i sigurniji kako porinuti svoj posao u vode uspjeha. No, vjerojatno neće ni to biti lako.

Kako razviti strategiju rasta poslovanja

Pretvaranje malog poduzeća u veliko nikad nije lak posao. Istraživanja pokazuju da će samo mikroskopska skupina tvrtki to i postići. Drugim riječima, većina poduzetnika će početi s malim tvrtkama i na tome ostati. Ali ako to ne želite prihvatiti, i ako ste svjesni da ostanak vašeg poduzeća malim ne jamči i njegov opstanak – ne brinite, postoje primjeri tvrtki koje su uspješno napravile prijelaz iz start-up i male tvrtke do potpuno uspješnog velikog poduzeća. Iako postoje knjige o tome kako pokrenuti veliku tvrtku, knjige koje govore o održavanju rasta vaše tvrtke tijekom dužeg vremenskog perioda, nisu pronađene – piše Inc. Zato, donosi par lekcija kako osmisliti vlastitu strategiju rasta.

Razvijanje strategije rasta

Prelazak od točke A do točke B zahtjeva sastavljanje strategije koja će vam, uz malo sreće, donijeti najviše rezultate uz najmanju količinu rizika i truda. Strategija rasta nalikuje ljestvama, gdje niža prečka predstavlja manji rizik ali vjerojatno i manju brzinu rasta. Zato bi se mala poduzeća, pogotovo ono tek osnovano trebalo usredotočiti na one strategije koje su kao najniža prečka na ljestvama, i zatim se postepeno kretati prema gore. Svaka nova prečka donijeti će više mogućnosti za brži rast ali i rizik.

Razvoj tržišta

Najmanje rizična strategija rasta za bilo koji posao, najčešće se temelji na jednostavnoj ideji –  prodati više od trenutne proizvodnje već postojećim kupcima ili klijentima. To je strategija koju su usavršile mnoge velike tvrtke. Zato je sljedeća prečka na ljestvama uspjeha, osmisliti način kako prodati više od trenutne proizvodnje, na drugim, novim tržištima. Osmisliti gdje i kako sve ponuditi svoj proizvod ili uslugu klijentima u drugim gradovima i državama. Mnoge tvrtke koje su ostvarile brzi rast u proteklih nekoliko desetljeća, priznaju kako su svoju strategiju rasta temeljile upravo na razvoju i širenju na druga tržišta.

Alternativni kanali

Ova strategija uključuje dolazak do kupaca na drugačije načine. Inovativnost je veliki faktor ove strategije. Primjerice, prodavanjem vašeg proizvoda online. Koristeći Internet olakšati ćete vašim kupcima i klijentima pristup do vašeg proizvoda ili usluge na jedan novi način, i tako sebi osigurati rast na novom tržištu.

Razvoj novih proizvoda

Klasična strategija koja uključuje razvoj novih proizvoda koje mislite prodavati vašim postojećim klijentima kao i novima. U idealnom scenariju vjerojatno bi željeli prodavati novi proizvod postojećim kupcima, jer je manje rizično nego imati novi proizvod i tržište u isto vrijeme. Ponekad tržišni uvjeti nalažu da morate stvoriti novi proizvod za nove kupce. Primjer tomu je Apple. Kada su njegovi novi klijenti počeli uživati u izgledu iPhonea i dojmu koji je taj novi proizvod ostavljao, zainteresirali su se za kupnju i drugih Appleovih proizvoda. To je uspješna strategija rasta preko novog proizvoda.

Tržište se stalno mijenja

Tržište vas ponekad može natjerati na akciju, kao sredstvo samoodržavanja. No, svaki korak prema gore donosi rizik, neizvjesnost i zahtjeva trud. Zato nije bitno za koju strategiju rasta da se odlučite, glavno je da idete korak po korak. Ali nemojte da to traje predugo. Jer neke tvrtke osmišljavaju svoje strategije godinama i kada napokon budu spremne provesti ih, shvate da se tržište promijenilo. A to sigurno ne želite.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.