Trideset tranzicijskih zemalja obuhvaćeno je istraživanjem koje ta tvrtka već osam godina provodi u maloprodajnom sektoru a rangirane su na ljestvici prema pripadajućem globalnom indeksu razvijenosti maloprodaje (GRDI).
Indija četiri godine na prvome mjestu
Velika i otpornija tržišta visoko su rangirana na ovogodišnjoj ljestvici, kaže se u toj studiji, jer se očekuje da će baš ona voditi gospodarski oporavak. Tako je Indija po četvrti put u pet godina najatraktivnija zemlja za investicije u maloprodaji dok su Rusija, Kina, UAE, Saudijska Arabija, Vijetnam, Čile, Brazil, Slovenija i Malezija među prvih 10.
Hrvatska je na ljestvici najprivlačnijih odredišta za ulaganje u sektor maloprodaje u 2009. pozicionirana na 24. mjestu, prenosi Hina.
– Hrvatska je zauzela relativno nisku poziciju zbog niske kupovne moći zaposlenih, fragmentiranog tržišta i velike zaduženosti lokalnih lanaca, – kazao je Branko Žibret, partner u A.T. Kearneyju i voditelj aktivnosti za Hrvatsku.
Dodao je također da će se daljnja konsolidacija tržišta maloprodaje u Hrvatskoj nastaviti na regionalnoj razini gdje će veliki regionalni igrači u budućnosti raditi na okrupnjavanju tržišta.
Tranzicijske zemlje krpaju minuse
U istraživanju se nadalje ističe kako je padom prodaje na zapadnim tržištima globalna ekspanzija postala strateški važnom za rast kompanija, a u uvjetima globalne recesije povećana je dostupnost atraktivnih nekretnina u mnogim tranzicijskim zemljama.
– Spori oporavak ekonomije na razvijenim tržištima čini tranzicijske zemlje važnima za rast globalnih maloprodajnih lanaca. Vodeći maloprodajni lanci moraju razviti portfolio strategiju koja balansira između velikih i razvijenih te malih tržišta u razvoju radi boljeg upravljanja rizikom poslovanja, – ističe Hana Ben-Shabat, partner u A.T. Kearneyju i koordinator studije.
Indeksom do strategije ulaganja
Indeks se temelji na 25 različitih varijabli, uključujući ekonomski i politički rizik, atraktivnost maloprodajnog tržišta, stupanj zasićenosti tržišta maloprodaje, te razliku rasta BDP-a i kupovne moći, navodi se dalje u priopćenju.
GRDI indeks objavljuje se od 2001. a pomaže maloprodajnim lancima da odrede prioritete u svojim globalnim strategijama rasta ovisno o atraktivnosti ekspanzije zemalja u razvoju.