Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Na ljestvici najprivlačnijih odredišta za ulaganje Hrvatska zauzela 24. mjesto

Zemlje u tranziciji i dalje su privlačna odredišta za ulaganja globalnih maloprodajnih lanaca. Na ovim tržištima nude se nove mogućnosti u okolnostima aktualnog gospodarskog usporavanja na razvijenim tržištima, ocijenila je u ponedjeljak konzultantska tvrtka A.T. Kearney u istraživanju o razvijenosti maloprodajnog sektora, kojim je obuhvaćena i Hrvatska.

Zemlje u tranziciji i dalje su privlačna odredišta za ulaganja globalnih maloprodajnih lanaca. Na ovim tržištima nude se nove mogućnosti u okolnostima aktualnog gospodarskog usporavanja na razvijenim tržištima, ocijenila je u ponedjeljak konzultantska tvrtka A.T. Kearney u istraživanju o razvijenosti maloprodajnog sektora, kojim je obuhvaćena i Hrvatska.

Trideset tranzicijskih zemalja obuhvaćeno je istraživanjem koje ta tvrtka već osam godina provodi u maloprodajnom sektoru a rangirane su na ljestvici prema pripadajućem globalnom indeksu razvijenosti maloprodaje (GRDI).

Indija četiri godine na prvome mjestu

Velika i otpornija tržišta visoko su rangirana na ovogodišnjoj ljestvici, kaže se u toj studiji, jer se očekuje da će baš ona voditi gospodarski oporavak. Tako je Indija po četvrti put u pet godina najatraktivnija zemlja za investicije u maloprodaji dok su Rusija, Kina, UAE, Saudijska Arabija, Vijetnam, Čile, Brazil, Slovenija i Malezija među prvih 10.

Hrvatska je na ljestvici najprivlačnijih odredišta za ulaganje u sektor maloprodaje u 2009. pozicionirana na 24. mjestu, prenosi Hina.

– Hrvatska je zauzela relativno nisku poziciju zbog niske kupovne moći zaposlenih, fragmentiranog tržišta i velike zaduženosti lokalnih lanaca, – kazao je Branko Žibret, partner u A.T. Kearneyju i voditelj aktivnosti za Hrvatsku.

Dodao je također da će se daljnja konsolidacija tržišta maloprodaje u Hrvatskoj nastaviti na regionalnoj razini gdje će veliki regionalni igrači u budućnosti raditi na okrupnjavanju tržišta.

Tranzicijske zemlje krpaju minuse

U istraživanju se nadalje ističe kako je padom prodaje na zapadnim tržištima globalna ekspanzija postala strateški važnom za rast kompanija, a u uvjetima globalne recesije povećana je dostupnost atraktivnih nekretnina u mnogim tranzicijskim zemljama.

– Spori oporavak ekonomije na razvijenim tržištima čini tranzicijske zemlje važnima za rast globalnih maloprodajnih lanaca. Vodeći maloprodajni lanci moraju razviti portfolio strategiju koja balansira između velikih i razvijenih te malih tržišta u razvoju radi boljeg upravljanja rizikom poslovanja, – ističe Hana Ben-Shabat, partner u A.T. Kearneyju i koordinator studije.

Indeksom do strategije ulaganja

Indeks se temelji na 25 različitih varijabli, uključujući ekonomski i politički rizik, atraktivnost maloprodajnog tržišta, stupanj zasićenosti tržišta maloprodaje, te razliku rasta BDP-a i kupovne moći, navodi se dalje u priopćenju.

GRDI indeks objavljuje se od 2001. a pomaže maloprodajnim lancima da odrede prioritete u svojim globalnim strategijama rasta ovisno o atraktivnosti ekspanzije zemalja u razvoju.


Napisao

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Marketing i prodaja

Jednom kada ovladamo vještinom prodaje, naučimo istraživati potrebe klijenta, usavršimo korake prodajnog lijevka, izvježbamo postavljati prava pitanja i zaključivati prodaju, kao da se sve...

Lifestyle

Donosimo vam nekoliko navika uspješnih i poznatih poduzetnika koje vam mogu pomoći da i vi osnažite svakodnevne rutine.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.