Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Na ljestvici najprivlačnijih odredišta za ulaganje Hrvatska zauzela 24. mjesto

Zemlje u tranziciji i dalje su privlačna odredišta za ulaganja globalnih maloprodajnih lanaca. Na ovim tržištima nude se nove mogućnosti u okolnostima aktualnog gospodarskog usporavanja na razvijenim tržištima, ocijenila je u ponedjeljak konzultantska tvrtka A.T. Kearney u istraživanju o razvijenosti maloprodajnog sektora, kojim je obuhvaćena i Hrvatska.

Zemlje u tranziciji i dalje su privlačna odredišta za ulaganja globalnih maloprodajnih lanaca. Na ovim tržištima nude se nove mogućnosti u okolnostima aktualnog gospodarskog usporavanja na razvijenim tržištima, ocijenila je u ponedjeljak konzultantska tvrtka A.T. Kearney u istraživanju o razvijenosti maloprodajnog sektora, kojim je obuhvaćena i Hrvatska.

Trideset tranzicijskih zemalja obuhvaćeno je istraživanjem koje ta tvrtka već osam godina provodi u maloprodajnom sektoru a rangirane su na ljestvici prema pripadajućem globalnom indeksu razvijenosti maloprodaje (GRDI).

Indija četiri godine na prvome mjestu

Velika i otpornija tržišta visoko su rangirana na ovogodišnjoj ljestvici, kaže se u toj studiji, jer se očekuje da će baš ona voditi gospodarski oporavak. Tako je Indija po četvrti put u pet godina najatraktivnija zemlja za investicije u maloprodaji dok su Rusija, Kina, UAE, Saudijska Arabija, Vijetnam, Čile, Brazil, Slovenija i Malezija među prvih 10.

Hrvatska je na ljestvici najprivlačnijih odredišta za ulaganje u sektor maloprodaje u 2009. pozicionirana na 24. mjestu, prenosi Hina.

– Hrvatska je zauzela relativno nisku poziciju zbog niske kupovne moći zaposlenih, fragmentiranog tržišta i velike zaduženosti lokalnih lanaca, – kazao je Branko Žibret, partner u A.T. Kearneyju i voditelj aktivnosti za Hrvatsku.

Dodao je također da će se daljnja konsolidacija tržišta maloprodaje u Hrvatskoj nastaviti na regionalnoj razini gdje će veliki regionalni igrači u budućnosti raditi na okrupnjavanju tržišta.

Tranzicijske zemlje krpaju minuse

U istraživanju se nadalje ističe kako je padom prodaje na zapadnim tržištima globalna ekspanzija postala strateški važnom za rast kompanija, a u uvjetima globalne recesije povećana je dostupnost atraktivnih nekretnina u mnogim tranzicijskim zemljama.

– Spori oporavak ekonomije na razvijenim tržištima čini tranzicijske zemlje važnima za rast globalnih maloprodajnih lanaca. Vodeći maloprodajni lanci moraju razviti portfolio strategiju koja balansira između velikih i razvijenih te malih tržišta u razvoju radi boljeg upravljanja rizikom poslovanja, – ističe Hana Ben-Shabat, partner u A.T. Kearneyju i koordinator studije.

Indeksom do strategije ulaganja

Indeks se temelji na 25 različitih varijabli, uključujući ekonomski i politički rizik, atraktivnost maloprodajnog tržišta, stupanj zasićenosti tržišta maloprodaje, te razliku rasta BDP-a i kupovne moći, navodi se dalje u priopćenju.

GRDI indeks objavljuje se od 2001. a pomaže maloprodajnim lancima da odrede prioritete u svojim globalnim strategijama rasta ovisno o atraktivnosti ekspanzije zemalja u razvoju.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.