Svako komuniciranje bez prethodnog istraživanja javnosti predstavlja pucanj u prazno, a često se dogodi da nepotrebno rasipamo energiju i sredstva.
Uštedite ih te krenite korak po korak:
1. formulirati problem koji se istražuje
U prvom koraku potrebno je odgovoriti na pitanja: tko, što, kada, kako, gdje i zašto.
2. definirati zavisne i nezavisne varijable
Zavisne su promjenjive (mišljenje, stav, znanje, informiranost, želje, interesi), a nezavisne su nepromjenjive (spol, dob, radni staž, stručna sprema, radno iskustvo, bračno stanje, radno mjesto).
3. napraviti plan istraživanja
Potrebno je prikupiti informacije, literaturu, provjeriti u časopisima ili na internetu sve što vam je korisno za određenu temu. Isto tako, korisno je provjeriti jesu li rađena slična istraživanja, gdje, kako i koji su zaključci doneseni. Potrebno je odrediti kroz koji bi vremenski period bilo potrebno prikupljati podatke i na kojoj populaciji.
4. odrediti metode i načine prikupljanja podataka
Metode koje se najčešće primjenjuju jesu promatranje, intervju, anketa, analiza sadržaja i studij slučaja. Odabir metode utječe i na način prikupljanja podataka.
5. definirati uzorak
Veličina uzorka određuje se temeljem osnovnog skupa na kojem se problem istražuje. Uzorak mora što je više moguće odgovarati osnovnom skupu prema bitnim obilježjima.
6. prikupiti podatke
Snimajte, čitajte, bilježite, izradite upitnik, razgovarajte, slušajte….
7. analizirajte i interpretirajte dobivene podatke
Analiza znači izvođenje logičkih zaključaka na temelju točno utvrđenih činjenica. Ovdje se mogu iskoristiti statističke obrade i statističke metode za analizu podataka.
8. izvedite zaključak o istraživanom problemu
Jesmo li istraživanjem riješili ili odgovorili na postavljeni problem? Je li istraživanje uspjelo ili je potrebno provesti još neka dodatna ili daljnja istraživanja?