Zakon o porezu na dobit nalaže da kada poslovnim partnerima ili kupcima darujemo proizvode ili robu iz proizvodnog/prodajnog asortimana poreznog obveznika, tada te darove možemo smatrati porezno priznatim rashodima, to jest troškovima promidžbe ako su to:
• proizvodi i roba iz asortimana poreznog obveznika koji su prilagođeni za svrhu darivanja, to jest moraju imaju oznaku „nije za prodaju“, koja mora biti otisnuta, nalijepljena, napisana ili bilo na koji način stavljena na proizvod. Ti proizvodi ili roba također trebaju biti pakirani u manjim količinama od uobičajenih. Standardno pakiranje proizvoda i robe može biti iskorišteno u promidžbi samo u nagradnim igrama uz prisutnost javnosti
• reklamni predmeti s nazivom tvrtke, proizvoda i drugi oblici reklame kao što su kalendari, čaše, olovke, upaljači, pepeljare i drugo
• proizvodi, roba i reklamni predmeti čija pojedinačna vrijednost ne prelazi iznos od 80 kn (s PDV-om).
Do 80 kuna vrijednosti
Iz navedenog proizlazi i činjenica da kada bi proizvode ili robu, koja je vrijednosti manje od 80,00 kn, poklanjali kupcima i potrošačima u uobičajenom komercijalnom obliku, tada ti troškovi više nisu troškovi promidžbe već spadaju u troškove reprezentacije. Prema tome promidžba je trošak koji nastaje kada se daruju proizvodi i roba iz vlastitog asortimana koji su direktno prilagođeni za svrhe promidžbe (manje pakiranje od uobičajenog) te koji imaju oznaku „nije za prodaju“ te naravno ako pojedinačna vrijednost ne prelazi 80,00 kn sa PDV-om.
Iznimno, ako proizvode vrijednosti veće od 80,00kn poklanjamo kupcima koji ih koriste u prodajnom prostoru, tada se i ovi proizvodi prema Zakonu o porezu na dobit smatraju promidžbenim proizvodima. To su npr. čaše, stolnjaci, suncobrani i slični proizvodi koji su izloženi u ugostiteljskim objektima, prodavaonicama i slično. Napominjemo da Zakon i Pravilnik o PDV-u ne sadrži porezno oslobođenje u ovom slučaju.
Troškovi promidžbe
Troškovima promidžbe smatraju se i troškovi nastali putem sredstava javnog priopćavanja, na oglasnim stupovima, katalozima, lecima, sajmovima, časopisima, pročeljima zgrada i dr. To su nedvojbeno troškovi promidžbe u porezno-računovodstvenom, ali i poduzetničkom smislu i to bez ograničenja vrijednosti.
Pravilnik o PDV-u koji je u primjeni od 1. 1. 2010. godine također prati odredbe Zakona o porezu na dobit te kaže da oporezivanju ne podliježe darovanje darova u svrhu promidžbe vrijednosti do 80 kn, također ako je riječ o posebno prilagođenim dobrima s oznakom da nije za prodaju ili o reklamnim predmetima s nazivom tvrtke ili proizvoda kao što su pepeljare, stolnjaci, podmetači, privjesci i slično.