Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Računovodstvo i financije

Troškovi promidžbe i darivanja poslovnih partnera – porezni tretman

Bliži se vrijeme blagdana i darivanja. Želite razveseliti kupce i poslovne partnere malim znakom pažnje? Želite pojačati marketinške aktivnosti? Doznajte kojih se pravila trebate držati…

Bliži se vrijeme blagdana i darivanja. Želite razveseliti kupce i poslovne partnere malim znakom pažnje? Želite pojačati marketinške aktivnosti? Doznajte kojih se pravila trebate držati…

Zakon o porezu na dobit nalaže da kada poslovnim partnerima ili kupcima darujemo proizvode ili robu iz proizvodnog/prodajnog asortimana poreznog obveznika, tada te darove možemo smatrati porezno priznatim rashodima, to jest troškovima promidžbe ako su to:

proizvodi i roba iz asortimana poreznog obveznika koji su prilagođeni za svrhu darivanja, to jest moraju imaju oznaku „nije za prodaju“, koja mora biti otisnuta, nalijepljena, napisana ili bilo na koji način stavljena na proizvod. Ti proizvodi ili roba također trebaju biti pakirani u manjim količinama od uobičajenih. Standardno pakiranje proizvoda i robe može biti iskorišteno u promidžbi samo u nagradnim igrama uz prisutnost javnosti

reklamni predmeti s nazivom tvrtke, proizvoda i drugi oblici reklame kao što su kalendari, čaše, olovke, upaljači, pepeljare i drugo

proizvodi, roba i reklamni predmeti čija pojedinačna vrijednost ne prelazi iznos od 80 kn (s PDV-om).

Do 80 kuna vrijednosti

Iz navedenog proizlazi i činjenica da kada bi proizvode ili robu, koja je vrijednosti manje od 80,00 kn, poklanjali kupcima i potrošačima u uobičajenom komercijalnom obliku, tada ti troškovi više nisu troškovi promidžbe već spadaju u troškove reprezentacije. Prema tome promidžba je trošak koji nastaje kada se daruju proizvodi i roba iz vlastitog asortimana koji su direktno prilagođeni za svrhe promidžbe (manje pakiranje od uobičajenog) te koji imaju oznaku „nije za prodaju“ te naravno ako pojedinačna vrijednost ne prelazi 80,00 kn sa PDV-om.

Iznimno, ako proizvode vrijednosti veće od 80,00kn poklanjamo kupcima koji ih koriste u prodajnom prostoru, tada se i ovi proizvodi prema Zakonu o porezu na dobit smatraju promidžbenim proizvodima. To su npr. čaše, stolnjaci, suncobrani i slični proizvodi koji su izloženi u ugostiteljskim objektima, prodavaonicama i slično. Napominjemo da Zakon i Pravilnik o PDV-u ne sadrži porezno oslobođenje u ovom slučaju.

Troškovi promidžbe

Troškovima promidžbe smatraju se i troškovi nastali putem sredstava javnog priopćavanja, na oglasnim stupovima, katalozima, lecima, sajmovima, časopisima, pročeljima zgrada i dr. To su nedvojbeno troškovi promidžbe u porezno-računovodstvenom, ali i poduzetničkom smislu i to bez ograničenja vrijednosti.

Pravilnik o PDV-u koji je u primjeni od 1. 1. 2010. godine također prati odredbe Zakona o porezu na dobit te kaže da oporezivanju ne podliježe darovanje darova u svrhu promidžbe vrijednosti do 80 kn, također ako je riječ o posebno prilagođenim dobrima s oznakom da nije za prodaju ili o reklamnim predmetima s nazivom tvrtke ili proizvoda kao što su pepeljare, stolnjaci, podmetači, privjesci i slično.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.