Poduzetništvo se često uspoređuje s vožnjom bicikla – na početku je izazovno, no kada se uhodaš, sve postaje lakše. Ključ uspjeha leži u ravnoteži između ludosti i hrabrosti. Prilike i izazovi svakodnevno se izmjenjuju i važno je održavati dinamičan tempo poslovanja te balans između obveza poslovanja. U 2025. godini, poduzetnici u Hrvatskoj suočit će se s nizom promjena, koje će na jedan način oblikovati i dio poslovanja u budućnosti.
Za poduzetnike u Hrvatskoj, i nova, 2025. godina donosi značajne promjene u zakonodavstvu, posebno u područjima poreza i računovodstva, a sve u svrhu usklađivanja s europskim zakonodavstvom i promicanjem održivog poslovanja.
Novi Zakon o računovodstvu uvodi obvezu izvještavanja o održivosti za sve velike poduzetnike te za male i srednje poduzetnike čiji su vrijednosni papiri uvršteni na tržišta EU. Ovaj izvještaj zamjenjuje dosadašnje nefinancijske izvještaje i predstavlja ključni korak prema održivom poslovanju, pri čemu će banke i financijske institucije aktivno usmjeravati kapital prema ekološki prihvatljivim projektima. Očekuje se da će ova obveza zahvatiti oko 500 poduzeća, što je znatno više nego dosadašnjih 70-ak.
Među najpopularnijim novostima ističu se one iz poreznog plana. Naime, najavljene su izmjene Zakona o PDV-u, koje uključuju povećanje praga za ulazak u sustav PDV-a, ukidanje određenih obrazaca kao što su PDV-S i PPO, te pojednostavljenje obveza vezanih za vođenje evidencija. Promjene se odnose i na male porezne obveznike iz drugih država članica EU, što će dodatno olakšati poslovanje na europskom tržištu.
Ističe se da ove promjene predstavljaju priliku za poduzetnike da optimiziraju svoje poslovanje, smanje administrativno opterećenje i usmjere se na održivost, što će biti ključni faktor u pristupu financijskim sredstvima.
Poduzetništvo je svakako izbor koji nudi priliku za inovacije i fleksibilnost, dok poticaji, olakšice i novi digitalni alati, u sve dinamičnijem tržištu, omogućuju brži rast i lakši pristup globalnom tržištu nego ikada prije.
Diplomirana novinarka s golemim iskustvom u digitalnom marketingu, copywritingu i PR-u. Od terenskih novinarskih početaka do agencijskih brainstorming sesija - priče su moj svijet, a storytelling mi je strast.
