Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Želite li dogovoriti posao ovako se ne smijete opisivati

Da li se u javnim raspravama, primjerice na društvenim mrežama, opisujete drugačije nego uživo? Koristite li provjerene klišeje kako biste istaknuli svoje superlative i pridjeve koji ostavljaju bez daha? Da? Vrijeme je za promjenu…

Da li se u javnim raspravama, primjerice na društvenim mrežama, opisujete drugačije nego uživo? Koristite li provjerene klišeje kako biste istaknuli svoje superlative i pridjeve koji ostavljaju bez daha? Da? Vrijeme je za promjenu...

Zamislite ovo: upoznate nekog novog…

“Čime se bavite”?, pita vas. “Arhitekt sam”, odgovarate. “O, zaista? Jeste li projektirali neke građevine koje sam mogao vidjeti”? “Možda”, kažete. “Napravili smo novu knjižnicu na sveučilištu”… “O, super. Vidio sam. To je stvarno lijepa zgrada”.

I vi zastanete. Možda je ovo potencijalni klijent, a možda i nije…kako god bilo, već ste ostavili odličan dojam. Zvučali ste fantastično.

A sada zamislite sljedeći scenarij: upoznate nekog novog…

“Čime se bavite”? “Ja sam inovativan, dinamičan, kreativan arhitekt koji koristi timski rad kako bi klijentima pružio iznimnu uslugu”. I vašeg sugovornika više nema. Jer ste ostavili dojam napuhanog purana.

Razmislite

Da li se u javnim raspravama, primjerice na društvenim mrežama, opisujete drugačije nego uživo? Koristite li provjerene klišeje kako biste istaknuli svoje superlative i pridjeve koji ostavljaju bez daha?

Pišete li o sebi one stvari koje nemate hrabrosti izgovoriti uživo? Da? Vrijeme je za promjenu, savjetuje MojPosao.

Predstavljamo vam nekoliko riječi koje vas odlično opisuju kada dolaze iz usta drugih ljudi, ali koje nikada ne biste smjeli upotrijebiti se opisujete sami:

1) Motiviran

Nemojte si pripisivati zasluge za stvari koje se od vas ionako očekuju ili koje morate napraviti.

2) Autoritativan

Ako imate potrebu istaknuti da ste autoritet, vjerojatno niste. Umjesto toga, pokažite stručnost, npr. pobrojite konkretna postignuća koja ste ostvarili. Osim ako to ne možete dokazati, ‘autoritet za marketing putem društvenih mreža’ samo znati da previše vremena ‘visite’ na Twitteru.

3) Regionalni pružatelj usluga

Većina poslovnog svijeta vidi rezultate usluga koje se pružaju diljem svijeta i one su očite. Koristite ovaj izraz samo ako to što radite je rašireno ali nije očito: u suprotnom podsjećate na onu ‘mali tić, veliki krič’.

4) Inovativan

Većina ljudi i kompanija tvrde da su inovativni. Većina nije. (Ja nisam.) To je uredu, jer inovacije nisu ključne za uspjeh. Ako niste inovativni, nemojte to govoriti. Ako jeste, dokažite. Opišite što ste točno razvili. Što ste unaprijedili. Pružite nešto konkretno kako ne biste morali opisivati ono što je očito – to je, uostalom, najbolji dokaz.

5) Kreativan

Kada neke riječi koristimo dovoljno često, njihov dojam slabi. ‘Kreativan’ je jedna od njih, ali ne i jedina: učinkovit, dinamičan, utjecajan, timski igrač, kooperativan…neki od ovih pojmova možda vas doista opisuju ali, budimo iskreni, te su riječi poput dnevnoj horoskopa: svatko se može poistovjetiti. Dakle, nemaju težinu.

6) Specijalist za komunikaciju

Blaženi općeniti pojmovi koji mogu opisati doslovno sve (na sličan način zloupotrebljava se i riječ poduzetnik). Jeste li zaista specijalist? ‘Tvitanje’ vaših omiljenih linkova ne čini vas specijalistom…ili autoritetom ili guruom.

7) Strastven

Reći da ste strastveni kada je u pitanju dizajn u vašem svakodnevnom poslu zvuči pomalo jezivo. Jednako kao da ste strastveno predani razvoju dugoročnih rješenja za poboljšanje usluge koju pružate klijentima. Pokušajte sa: fokusiran, koncentriran, predan ili specijaliziran. Sačuvajte ‘strast’ za svoje voljene.

8.) Jedinstveni

Otisci prstiju su jedinstveni. Snježne pahulje su jedinstvene. Vi ste jedinstveni ali ono što radite vjerojatno – nije. Nemojte se pretvarati jer vaši potencijalni klijenti ili poslodavci ne mare za vašu ‘jedinstvenost’ – oni mare za ‘bolje’. Pokažite da ste bolji od ostalih i u očima klijenata i poslodavaca postat ćete – jedinstveni.

9) Guru

Ljudi koji pokušavaju biti pametni za dobrobit ‘pameti’ su sve, samo ne to. Nemojte biti samozvani guru…to ima smisla samo ako vas drugi tako opisuju, ali kada to pokušavate sami očito je da se previše trudite.

10) Nevjerojatno… (nešto)

Proučite nekoliko životopisa i vidjet ćete sljedeće konstrukcije: nevjerojatno predan, iznimno zadivljujuće… Nije li ‘iznimno’ sasvim dovoljno? Morate li biti nevjerojatno predani?


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.